Wednesday, September 17, 2008

正面=快乐

有个网友在我的部落格留言说,我怎么叫人别去接近负面的人。。。。

我有吗?我有这么“笨”吗?!哈哈!

我对这个留言,只想说:“我虽不是个百分白的好人,但也不会笨到“明目张胆”地在空中做“坏人”,哈哈!

我没生这个网友的气,我只是觉得为什么会有这样的“解读”?我怎么会明目张胆地搞这样的“人生攻击”?哈哈!尤其是我,我是出了名的“烂好人”一个,在广播上“使坏”,我没胆,哈哈。。。

广播有时就是“恐怖”在这里,你明明没这个意思,竟能解读成这样。。是我当时说得不清楚,还是听者过于敏感?记得曾经看过新传媒的一个电台广告,listen to wat you want .广告中,人物的对话都被“选择性”地被消音,听到的都是“你”想听的,但这广告表达的是“正面”、积极的。其实现实生活中,我们有时不也跟广告中的人一样,潜意识地“消音”,关键只是在于你是正面地接收,还是负面地。。。

我有个朋友,常常总是把别人的好意,解读为恶意。开始时,我以为她总是遇人不淑。直到有一次,事发刚好我也在场,结果对方的话语,在我和我这朋友的解读下,我们彼此“接收”到的意思竟是“南辕北辙”的。我这才发现原来我这朋友是个“负面”份子,总是“以小人之心,度君子之腹”。

有时我们在广播上,会看到一些“莫名其妙”的SMS,乱批我们。仿如我们广播员都是一些“狼心狗肺”的家伙在做节目。我们在看到这类的SMS时,都会问同事:“刚才我讲了什么?这个听众怎么会有"酱"的反应”?!通常都只有无奈地耸耸肩。。心想:唉,怎么这人硬要“对号入座”,是心虚,还是我们言之有理,你“老羞成怒”?

其实做人应该要正面,解读别人的话语也应该往好的方面想,一味着想别人的不是,是别人“坏心肠”,别人在“落井下石”,何必呢?别让自己变成一个negative的人,其实透过你的思想和谈话就能洞悉。。

没什么是改不过来的,人生是灰、还是色彩斑斓,全在于你自己的选择。其实要让自己正面、乐观很简单,那就凡事别太执著、应该宽以待人,相信好人好事是存在的。。。

8 comments:

Sharon said...

Totally agreed!

iN tHe BlOg said...

对啊。。不管我们怎么讲怎么做,都会有人会错矣的。问心无愧,hua hi jio hou :)

ben said...
This comment has been removed by the author.
ben said...
This comment has been removed by the author.
ben said...

我有个朋友,常常总是把别人的好意,解读为恶意。开始时,我以为她总是遇人不淑。直到有一次,事发刚好我也在场,结果对方的话语,在我和我这朋友的解读下,我们彼此“接收”到的意思竟是“南辕北辙”的。我这才发现原来我这朋友是个“负面”份子,总是“以小人之心,度君子之腹”。

this is what I mean, there must be reason behind to a person's being negative, maybe your friend has many similar bad experiences before that and that make her/him react negative to the "same words heard by both of you". Maybe if you also experience the same as your friend, you MAY also react in that negative way.

I would like to say 别让自己变成一个negative的人,其实透过你的思想和谈话就能洞悉。。isn't totally true because you may THINK that person is negative through what you interpret 谈话 but unless you know WHY (The cause that make the person react negative). When one try to do this interpretation "其实透过你的思想和谈话就能洞悉。。", one is also doing own subjective way to "judge" without realising. (Just like I am not negative but you may "think" so based on what I had commented but I am not.)



I think you misunderstand/misinterpret or read my comment in a way I don't intent to put. I am an optimistic person and I was just in the same type of scenorio that you quoted and THINK/JUDGE that actually is my friend always being negative to anyone, any word,etc. LAter, I actually found out that he has his reasons (causes) for him reacting so negatively even frequently. Just like you said "You are negative in the past" and if say you tried to become more positive or even when you were positive or you didn't meant as negative yet ppl still THINK/JUDGE that you are based on the fact that you WERE, don't you think will cause you to be negative "automatically" again.

So there must be causes/reasons behind that results in being negative and sometimes may not be your "fault" to be negative,especially when you want to be or are optimistic but "results" often prove to be negative/undesirable until is so tough not to be negative.

Hope this won't roll to "snowball".keke

meinu said...

aiyo,ben..why you so loso,hahaha.. i no time to read your comment liao lah...anyway just be hapi and dun take words so hard lah

i commented on general not you k ..:)

-the end-

happy said...

I tend to agree with 'in the blog'. We cant stop ppl fr sayin wat they want, likewise, we cant help if ppl choose to mis-interpret our message. Some ppl r just less positive than others. It is unpleasant to b misunderstood but if u r aware that these negative aural is not due to any fault of yours than mayb u will feel better..Limei, stay hapi always! =)

JIELE said...

limei,cheer up.go watch this taiwan drama:無敵珊寶妹