Sunday, August 3, 2008

一个愉快的周末


这个周末让我看到商界和马坛的两位名人,第一位是沈望傅。因为主持“我们的歌大家唱”的关系,在活动结束后,看到他坐在“创新源”的大厅。经由文鸿说,才知道那是沈先生,哈哈!由于他就是创新源的主人,所以顺理成章我们走了过去跟他打招呼。没想到他还蛮健谈的,哈哈!这时可恶的文鸿,不断地催促我多跟他说话,他的“用意”,猪都知道是为什么,哈哈哈!不过,真的很高兴能看到他本人,很亲切。

另一位,我想除非你有常到马场去,要不你可能不认识。但对于我或众多的马迷们,应该对他一点都不陌生。他就是长得颇为英俊的练马师许佐扬。虽然我常在电视荧幕看到他,但本尊还是第一次。当时我是乘休息时间,跑到马场一楼买东西,就在我转角要走回电梯时,迎面就见他走过来。哈哈!我们彼此点了点头,笑了笑,我感觉自己有点不知所措。哈哈!其实无论是骑师或练马师,他们都是充满着“阳刚气势”,毕竟能策骑、驾驭一匹马是很不简单的,所以我很自然地对他们肃然起敬。。。

这两位都是他们所属的领域中的“传奇人物”,可能是我“山龟”吧!能见到他们本尊也能让我乐上一个周末,哈哈哈!

还有,这次的“我们的歌大家唱”是我和坚文二度合作主持,场面实在是太感人了,尤其是美静出现的那一段。如果你也有出席,在此我要谢谢你,台上台下都一级棒!

12 comments:

jh said...

哈哈,是“沈望傅”。。。许美静的出现的确很棒,肯定是当晚的亮点之一。你和坚文也很棒!谢谢!!

meinu said...

Paiseh...paiseh i corrected liao :)

Teresa said...

也要謝謝你們...如果沒有你們的領導或主持功力,我們怎麼會high?怎麼會唱到不易樂乎?許美靜的出現和演唱是感人的時刻...大家靜靜的聽著她的歌聲,相信很多人都很感動也默默的祝福她...我覺得最難忘的還有那對可愛的夫妻...記得嗎?在唱[小李飛刀]的時候...如果大家能像他們一樣,敞開胸懷,敢敢的唱,敢敢的演,敢敢的手舞足蹈,那會是更加美好的夜晚!

Teresa said...

還有我忘了最重要的...
美女...
你真的真的瘦了...
真的真的很苗條...
我和朋友都很驚訝...
我也要去瘦身...
等我先存夠錢...
還是美女...可否用你的姿色幫我A些discount或贊助啊?????
[哈哈哈哈]

meinu said...

teresa,
mary chia got discount for 1003 listeners, just tell them you are 1003 listeners, they will give you offer..let me noe if they didn't hehe. :)

thanks for the comments too :)

lmei said...

haha!so lucky of U to hv the chance to meet Mr Sim who R so busy!Do Grab a chance as wat WemHong had gven to U!reali fortunate of U!

Teresa said...

Hi MeiNu

Thanks for the lobang.Will go once I got enough money & more free time.Will announce your name when I am there!!!By the way, while doing the programme, do you have to be on a diet too?

ren said...
This comment has been removed by the author.
ren said...

I am listening to your prog and what kong huai said is very true. What we need is not those kind of words but tong2 li3 xin. His explaination of tong2 li4 xin is very true too. But too bad, now everyone only know start to scold and guai4 the depressed person.

The 1st listener said that when she is "ok", she never guai4 or think why govt didn't help but when it HAPPEN TO OWN, is DIFFERENT, that's actually what happen to ppl. When things is not happen to own, is very easy to say "anything" or just scold,etc,...

I just hope that all those who are lucky or not having any prob can try to have tong li xin and not just pass any "hurtful or sacractic" remarks or those words like "should be more positive, why want to think that way, is nothing serious, you too sensitive, worry too much and for nothing, etc" on those who are having problems and keep having negative thoughts, etc... If we all have tong li xin and give them listening ears, I am sure suicide and depression can be lower.

Can kong huai or ming de help to create this type of awareness for the public or co-operate with govt,etc, to have this type of campaign to "educate" ppl or just make them aware how to have tong li xin and to understand those ppl who are feeling down instead of keep thinking that those ppl are zi4 xun2 fan2 nao3 and make them be more "compassionate"?

tong li xin is really very important!

Unknown said...

ni

Unknown said...

Mei Nu, always listen to your dun give a damm in the morning. Miss you and wenhong in the morning.. haha


==================================================================================

http://www.sgnick.com - My blog, life and secrets (retired at 25 thanks to internet)

Anonymous said...

Aiyo, dun let Wen-Hong "bully" you on air, ok? Hahaha ;)