Sunday, August 10, 2008

好久不见!


乘着这个周末没有赛马和电台活动,在实践剧场-果雄的陪伴下(自己去认不得路),我终于再到柔佛找我将近一年没见的老朋友-韶光。

他除了长了一点肉之外,别来无恙。虽然我们已经好一阵子没见,但见面后还是天南地北地聊个不停。今天我也破例吃了好多东西,包括了他的“圆缘园”里的LAKSA和好几道很好吃的斋菜。原来素食也能做得那么美味,我不禁吃了很多。终于明白他会发福的原因,但严格来讲,他在那么多美食(斋食)的包围底下,仍能没胖得离谱,算是厉害的了,哈哈!之后,韶光尽地主之宜,还带我们到附近的商场逛,吃了好几个“甜死你不偿命”的DONUTS。

很享受和韶光聊天,他比我年长,看得比我多,所以他所说的每句话对我都很有启发性、很让人省思。记得以前我超爱到他家去,我喜欢坐在他那靠窗的沙发上,眺望对面的碧山公园。他会跟我分析很多我一直参不透的事,每每跟他聊完天,我都会有如如释重负一样,突然轻松很多。。。这么久没去找他,基本上是因为我不知道怎么去他那里,所以一而再再而三地拖了又拖。谢谢果雄,让我再次看到这位“老朋友”。

本来很想跟他拍张照留念或做段访问(职业病),但我知道他不会要的。。如果你们有缘在“圆缘园”见到他,请不要把他当影帝“谢韶光”来看,他是谢绝拍照的。就如他说的,他已经卸下了艺人的身份,他现在只是一个平凡人,已经“洗尽铅华”。。。

韶,很开心能跟你一块吃着甜甜圈,喝咖啡、聊天。。谢谢你仍如常看待我,我没变。。我还是那个“傻乎乎”,少一根筋的丽梅,哈哈!其实今天的整个下午,我是感动的。请容许我在我的部落格里,告诉大家我的感动与兴奋。。能再见到你真好!

16 comments:

ren said...

I always a supporter of him and admire him. Feel very xian mu that time when he decide to live in "selude".

Can you tell us where is the addr or do you open to the public? I long to lead such a simple life like him.

Do he need to come back every 2 mths? I long to lead such a life in m'sia but don't know how to go about doing that. Hope you can tell me the answers. Thank you.

meinu said...

sori i dun noe the address, haha...actually is someone who noes the place led me there...:P

hobbes_lj said...

丽梅,我觉得你的人缘真的很好!!!
我也很喜欢谢绍光啊。。。哈哈,希望他过得很好。。。

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

听你的节目有段时间了,第一次过来给你留个言。
你给我的感觉很真,接受你的会把你当知己,反之就...
把节目做好,算是对我们我们有个“交代”,哈哈~加油加油~

wincentchua said...

i miss him

James Lau said...

hi , li mei , doest 绍光 have his own blog ? may i have it please ?

meinu said...

no, shao dun have..he is not tat "internet" server person,haha...

Anonymous said...

有缘的话,一定能再见!

希望能在Radio1003听到绍光的声音。祝绍光事事顺利。

ren said...

He will become monk or not? That time he like want to is it?


Now his life is to do grow crops, is it? or he ... can't remember what's being reported on what he will be doing before he officially left.

Can you update us? We are concern about him and miss his acting.

ren said...

I guess you and wenhong will still hosting together. Correct?

ren said...

I think maybe the "next" time slot host will come in to partner with you earlier and so no need to wait for 10am? So will have more than 2 persons hosting together lor.?

Best wishes to yan zhi! Study hard oh! :)

WenHong will still partner with you maybe not for whole slot?

I think Ke Min and Jian Wen will not be hosting together :(

I also guess WenHong and Anna will be spending more time "behind the sound"?

Haha all just my guess...but know evening ling zhi and xiao zhu changes only..

ren said...

just now heard 88 er shi li "live broadcast" on the table tennis and feel nervous when is close fight but feel real happy and proud for s'pore!!! Yippee!!! Ye!!!

augmentin said...

i onli noe 88 ah shi li changes
while ah ken shift remains same onli... 818 in another few hours !!

Apple tea said...

enjoy reading your blog...
u are welcome to view my blog if u are free...
http://appleteas1976.blogspot.com

Apple tea said...

enjoy reading your blog...
u are welcome to view my blog if u are free...
http://appleteas1976.blogspot.com