Tuesday, August 19, 2008

让一切归位

明天的“星星来了”的“场面”,是十五年前从未想过会发生的。这两天我说得最多的一句是:“我真的OK"...哈哈哈!

其实我真的还好,没什么觉得难过或“辛苦”的,毕竟时过境迁。我相信“第三者”当年的“无心”,但不可能会不知道我的存在。若是觉得自己当时已“无法自拔”,更何况我那付出的六年情感。不过这段感情,我从无知变理智,我的“拱手”是因为我已“力不从心”。其实当出现第三者时,无论你多努力,你始终是“他们”眼里的“第三者”。我对他“问心无愧”,我对他的好是超出大家的想象。记得当年在KL拍戏时,我无意间跟戏组的一个工作人员谈起我跟他的事,对方竟然听到哭。我这才发现原来我是那么“用情至深”,哈哈!整件事,我没有泼妇骂街,当年也没多少人知道真正发生什么事,我当时是选择安静地离开。。。报复?我没有。。何苦,爱情毕竟不是生命的全部,我还有爱我的家人和朋友。。。

不过当时的确有段难熬的日子,但我要感谢“吱喳”团队。谢谢当年的导播EDMUND谢益文,他是看着我如何走过,滴着泪录制节目。谢谢他,特意帮我办了一场生日会,我很清楚他是想借此鼓励我、安慰我。的确没有“吱喳”当年的忙碌拍摄,我是不可能那么快“站起来”。谢谢!

其实感情、婚姻被介入,任谁都会不甘。但我真的没太多的怪责,因为我始终相信是你的就是你的,跟“他”在一起时,大家都有认真付出过。我的付出,他家人看到,我朋友看到。我尽力了,大家无缘。唯一难过的是我在离开时,没有跟UNCLE,AUNTIE表示过我的谢意,尤其是UNCLE。他是个很有“威严”的一个长辈,虽然话不多,但从他透过一些小事件令我感觉他是很疼我、认同我的。十多年没见,不知道他们老人家还好吗?

谢谢我爸妈,虽然他们其实是“反对”我和他在一起,但因为是我的选择,所以他们还是默默地相信我。在我那段难熬的日子,爸妈都没跟我说多。因为他们知道我已经“长大”了,会懂得处理。

走到今天,我很庆幸。看,我现在不是过得好好的。。。我相信我的幸福就在不远处:)谢谢大家关心,希望一切到(明天)为止。

***********************************************
谢谢所有SMS进来给我的听众,我很仔细地看了大家给我的加油、鼓励。很感动。

有些她说的,跟我知道的,坦白说有“出入”,但我不想追根究底,无须核对,因为这一切已不重要。谁是谁非,已经是过往云烟,相信在这个事件上,大家都成长了。。。

谢谢大家,谢谢记者小康、玉娇姐、建业等等所有的SPH媒体同仁。谢谢在我身边的同事们。。谢谢你们对我的“保护”,我由衷感谢 :)

21 comments:

ren said...

Morning I still blur blur don't know why you all said want to dress good and just read and know about tomorrow programme. I can understand you must be feeling very sad (depressed?)that period.

Don't know if you can share with us how you get through and how long you took to get out? because not everyone is so lucky as you were to have someone to "pull" to walk out.

When facing that, there are too much of bu4 she3 and many just can't make the decision to have a clean breakup/divorce. Even know is no use staying together,etc, but those who into such situation will know how hard it is and many still unsuccessful and in agony or depression during (haven't breakup)and after the breakup. I am sure you know how depressed and sad and how torturing when can't bear to break and still pinning hopes that he will be touched and change one day and don't believe he is that "bad", right? LiMei I really admire your courage for able to make that decision and willing to divorce. Please do share if you are ok about how you manage your feeling (depressed, sad, frustration, anger,etc) (not everyone has someone to help and at this type of time, without help or support is really very hard to get out and some may even face pressure from parents if decide to divorce or break).How do you deal with the different negative feeling and the stress and cope with friends/relatives xian yan xian yu or zhi zhi dian dian? Do you feel very stress and bad about the stress that will be faced by your parents (because they sure will hear ppl/relatives talking about your divorce). How do you feel and cope with that mentally.
I am sure those comforting and scolding and rational wordings won't has effect for ppl having such feeling at that time, right?

Hope you can share with all these (if is ok to you to share) because I am sure many in such siimilar situation will benefit, even those who has friends/relative in this situation (at least can make them "awake" and not to add onto others unhappiness or sad.)

This 2 days programme very "noisy" haha. is 3 ge nan ren 1 ge xu (if got dian xiao er then is 3) or is 3 nan jiao4 nv haha?

You surely will meet your Mr right soon because you are very strong.

wincentchua said...

limei, y must ask her come 2 yr programme ?

1003 fans said...

Hello Li Mei,

I am 9xxx4431. I will stay tune tomorrow. You are not alone. I agree with you and your views most of the time. Forgive someone is giving mercy to yourself. Li Mei Jia You!!!

1003 Fans

Bingbing said...

Hi Li Mei,
早上听了节目,真的很佩服你。你是我们女性的骄傲。=) 

ren said...

Is good to turn out fine for both of u.

Jia You!

minmin said...

Hi Li Mei,

You are indeed a very kind-hearted and forgiving person after listening to the star programme this morning. You take care !

Apple tea said...

今天没听。。不知道是谁。。
but lucky you are able to let go (last time) as for me ...i am not able to till now...still hanging in the air...

Unknown said...

Hi Li Mei

I am sure more good blessings will come your way, your life cos you are gracious even to people who had 'accidentally' hurt you.

I am also a 1003 fan. Li Mei, jia you and we all love you.

From Cheryl

superwoman said...

meinv,

if the men no good, any 'third party' also can come in, so try dun blame on her (he jie), of cos im not support her, but "let go", u will feel better...

summer said...

Limei, althou i miss the programme this morning, i just wanna dropby and tell you, Jiayou3,

Summer :-)

meinu said...

thanks to all you guys tat left a message here :)take care

limei :)

10cationitot03 said...

嗨丽梅!

听了今早的节目也看了今午的报章,向鼓励你加油加油加油!

大家爱惜你!

全=D

Germaine said...

I woke up like 9 plus in the morning..and heard the xing xing lai le programe.




My school starts already, hence i'm not really aware of who's in the programme, till i heard she's the 3rd party.



Even though this incident passed for quite some time, but i can still sense that deep down in ur heart..there's still some 遗憾 ..when i listened, feel sad and feel like crying.



Nevertheless, glad to know that you're fine now! :)))) !!! so many listeners to 挺你 !!




Jia you!


:)



Cheers,
Germaine

xinyan said...

Hi, Meinu,,
yesterday morning both me and my husband listen to the broadcast and both of us feels that you are sincere but the third party very "jia"(no true self)... my husband keep asking me to sms you that you are the best and we love you.. but very funny when you mentioned that you would like to find someone that will love animal especially dog, my husband sms you the other day asking for help to help a dog that helpless in a big drain, we both very worry that if heavy rain the dog will be in trouble,, but we got to go workout so when we back the dog already disappear liao., my husband say she likes you cos me have the same kind of heart but i am not really into dog lo.., ha ha jia you li mei

Snowflix said...

丽梅
你能活得好,就是给予关心你的人的回报。
加油!!

joniel said...

hi limei

i am your blog reader and first time leave you this message.

just wondering how "she" know your ex-other half since you all are from different region.

thanks.

/sb

山龟 said...

加油加油,我们会支持你!

iN tHe BlOg said...

丽梅,

星期三早上,当我在听“星星来了”时,开始我是很blur的,还一直搞不清楚到底你们在谈些什么,直到中间部分。听完了,我也不知道应该msg你什么,只是跟你说:你很坚强。加油。丽梅,你真的很勇敢,坚强,而且我爸也说你的美是从里到外的。

今天,我看完了“命中注定我爱你”。。感触很深,上了你的博格,看完你写的。觉得缘份这个东西很奇妙,就像你所说的“是你的就是你的,不是怎么强求也没有用的。”而且,这一切都已经过去了。不过,我相信丽梅,你一定会遇到你的命中注定他爱你的那个子。“加油,叶丽梅!!!”^.^

Anonymous said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

你在找伴侣吗?黄明德不差,他和你一样很孝顺父母亲!


哈哈哈哈哈哈哈哈!加油哦

hobbes_lj said...

li mei, i like today's david gan programme .. you guys are sooo li hai! i thought he is very big star.. but after listening what he say.. i really think he is a very nature guy. But i only listened half of it ...cos reach company cannot continue listening. really like this programme.. do you guys post it in the website?

oh ya.. another one is.. the programme for teacher day.. i also like it very much !!! Remind me those young day!

last one.. today's wenhong think nobody like the 'tips' program, that one wen hong said he read 20 books for that programme.. actually hor.. my fren and i like it very much, and we think it's very useful. we realised that our foot while turn to the door side when we are in hurry.. you get wat i mean? hehe.. it's very zhun lor!!!

jia you jia you.. i dont like sms.. so i seldom sms to 1003..haha it doesnt me i dont like!instead, i love this station! jia you