Friday, March 13, 2009

沉淀

这两个星期很忙,忙着工作、值班、练瑜伽、陪爸妈吃饭、忙着追看“鬼语者GHOST WHISPERER”。哈哈!超爱这出美国电视剧集。除了喜欢剧种之外,当然也喜欢男女主角,尤其是那个饰演“老公”的帅哥,哈哈!

最近跟几个好友一块出去,大家频频在感叹到底男生都跑到哪里去了?!我们不是“发花痴”,只是实在不知道要如何扩大我们的社交圈子。左看、右看,喜欢女生的男生好像都蒸发掉了,唉!看到不少“献殷勤”的男生,但都不是对着我们。。。。

工作这块,我不打算提。。。有些“听众”是“疯的”!

其实妈妈倒是让我蛮担心的,每次看她总在发愣。看电视发愣、吃饭发愣,就连走路也是精神恍惚。老实说,看在眼里,我是难过的。我每次就像个“老头子”一样敦促她要多运动,但她总是爱不发一语地看着我。我爸很爱我老妈,也因为爱,所以连倒杯水,爸爸也不舍得让妈妈做。但这无形中,令妈妈连最基本的“运动”也没了。所以我常常抽空跟爸妈一起,尤其是吃饭。因为当我带他们外出吃饭,才会促使妈妈多走几步路,要不通常都是爸爸外出打包在家吃。如果你问我愿望,嫁不嫁得出是其次,我反而希望爸妈永远健康。

还有该是时候放假、充电了。这回我将约“自己”出国,不打算找朋友,就只是一个人,让心情好好沉淀。。。

8 comments:

hobbes_lj said...

limei,我很喜欢你的个性,看的出你很孝顺,有些时候也要让自己快乐,jiayou

happy said...

U r doing a great job as a daughter..give urself a pat on the shoulder :) Give ur mum a big hug every now n than (i noe its not the asian culture) it can help cheer her. My conservative mum is always happy when i hug her :)she even told me she love me..something she will never say so explicitly in the past. I wish u n ur parents well n happy. JIA1 YOU2! JIA1 YOU2!

iN tHe BlOg said...

丽梅,

有时也和你想的一样。。哈哈哈哈!!好的男人都跑到哪里了?不是发花吃,只是偶尔跟一群单身的朋友出去是就会看着对方问这样的问题。好的不是“名草有主了”,就是“喜欢另类。”嘻嘻!丽梅,我的自觉告诉我你很快会找到你的如意梁君的。:)

musicbox said...

hi limei...long time nvr leave comment in here liao....dunno if u are referring to the "birthday song" that happened on air...hope that doesn't affect u too much...and i think some ppl are way too free.....making a mountain out of nothing....

Kit said...

hi limei, haha, i agree.. seems that more guys are into guys nowadays... no wonder there are no good guys left :)

FREEHAND PAINTED WORKSHOP said...

自我沉淀一下是好的。但是,我好象也沉淀得太久了。头脑快生绣,机器也发不动了。都不知要怎么办!。。。。

twister said...

我倒是觉得你妈愣愣地看电视的情况不是很乐观...请多加留意....

Kelvin T said...

hi limei,
it's so long since i last posted. i dun noe wat happened when the thing happened on air, but dun get upset by the listeners.

it's normal that you can't please everybody. life is already hard enuff given the economic crisis, so dun let such things get in your way