Tuesday, May 13, 2008

如果是真的-马屁篇


虽然只是节目中随口而出的一句“换班”,竟然会让我有点“错谔”。。思绪有点乱,有没有,哈哈!

如果是真的......

当然能离开早班,我应该是开心的,哈哈哈!因为不用再摸黑起床,可以开始有“夜生活”。。。。(糟糕,搞不好是我留,他走,哇!那真的是“大整蛊”!)。其实坦白说,虽然人要往前看,但我仍是怀念傍晚班时的“麻辣馆”。毕竟形式上是较早班来得轻松多了,说的也只是本地新闻。A..突然想念起彦维(店小二)来,喜欢他那充分表现积极和独立的态度,尤其当黄先生不在时。。。其实“节目形式”是最关键的,毕竟早班听众跟傍晚的,还是有差。。。。

如果是真的.......

可能是习惯了,和黄先生值班是“没压力”的,感觉上好像没什么能难得倒他,自然给我一种“安全感”。主要是他乃节目的“舵手”,节目流程都是由他作主。而我只是要秉持“叶家精髓”,就是把“绿叶”做好就对了,哈哈!另外,可能他家教好,懂得“敬老尊贤”,和他值班那么久,他还不曾发我脾气(听说以前跟他早班,他会发脾气的)A...还是我较“迟钝",没察觉到,哈哈哈!

如果是真的.....

还是感谢黄先生,虽然我在他面前不太表露。典型的A型狮子座,黄先生天生就是一名领导者。坦白说,我从不觉得自己帮到他什么,反而是感谢他的“提拔”。其实只要从他口中说出的,有谁不认同?从以前的彦维、到现在的玛格列特和彦志就知道了。。大家会因为他说而注意。。我想我也是其一。

如果“这次”是真的.....

我想我最大的“遗憾”就是除了作节目,我始终和他没太多节目以外的互动。这也是他和坚文的不同,所以那天有位记者问我说:“你和文鸿是好朋友。。。”,我立即笑着对对方说:“哈哈!我们只是好同事”。糟糕! 我是不是犯了范阿姐当年的“坦白”?哈哈哈。。。其实想当他好朋友的人多的是,就如他曾说的,多少人羡慕我的“位子”啊!所以能站在他身边做节目已经是一大“恩赐”了,哈哈哈! (怎样?这个马屁拍得够响吧,嘻嘻!)

如果是真的......

我想黄先生给我最大的礼物就是MAX,哈哈哈!至少以后看到MAX,就会恨...哦,不是不是。。哈哈!就会让我想起咱们“当年”共事的日子。。。

“如果是真的“。。参杂了很多矛盾与心情。。。

15 comments:

ren said...

Ya lo I missed that time ma la guan, I always look forward to that time and you all always make me laugh until tears.

ren said...

I am so tired....and lost....

Ly said...

Hi LiMei, don't worry too much **which I think you won't :)
The world is round... after sometime, you two will meet again for sure.. unless.. you really go hollywood :)

Ly said...

Hi LiMei, don't worry too much **which I think you won't :)
The world is round... after sometime, you two will meet again for sure.. unless.. you really go hollywood :)

minmin said...

Hi Li Mei,

Both you and wen hong are cute and fun. However, whoever your next working partner, I will always be there to support you. I am sure it will also a very fun programme.

Cheers!

Bingbing said...

老实说。。
我很怀念你和坚文的搭挡。
和文鸿的”火花”很不一样。

SL TAN said...

Li mei i stil hope u n wen hong can be together forever lor...dun leave him alone...he need u..hehe

10cationitot03 said...

嗨丽梅!

听得出你是个很好的team player,你是名好dj!文鸿也是。好久没搬出来这句:“你们是最好的!!!”

iN tHe BlOg said...

丽梅,

不管你和文鸿会不会换班都好,最重要的是你要一直开心咯:〉

yanwei said...

miss u all too!!! :D jiayou... u r a lot better than u think

十指琴魔 said...

mei,
Me too.. love Ma La Guan. That's y I call myself "Ma La Ding". hee...

If u and wenhong go back to evening slot, wa!!! then i will be very happy!!!!!

Germaine said...

wah..i miss ma la guan too~! cos damnfunny. budden i love the morning show too..hahas..you n wenhong have 'mo qi' la..so dont separate hors!

=)

Bakerz said...

I miss ma la guan very much too. Hope your will be together. All the listener will miss your if you two are not together. Ma La Guan there is tears, laugh and angry( cos you never read my sms) haha... Limei dun worries and dun think too much you are a good DJ. And you n wen hong are a prefect partener. Really!You know who am I? haha I'm the person who feed you fat with the dessert and cake (hp:1291)Remember? haha... No matter what we are here to surpport you all the way.........

Bakerz said...

I miss the ma la guan very much too. That is tears, laugh, angry( cos u never read my sms) haha...All the listener will miss you and wen hong programme, if your are not together. anyway hope that u and wen hong can still be together cos your are the prefect partener. Wish your can get marry too haha... Just kidding. Limei, you dun worries too much. You are a good DJ. Jiayou! Must rememember me ah! You know who am I? The person who feed you fat with dessert and cake (hp1291).

Sharon said...

对不起,最近比较忙,每次听你们的节目都是有一段没一段的。。 什么时候说要换班的呢?为什么?听得我心里一阵酸的。。 不要吧!你们都是我的精神支柱呢!!