Saturday, May 17, 2008

EQ = 好脾气=麻木?!

发觉我的脾气和EQ变好了。。。。

以前若被朋友“背叛”,我会歇斯底里地难过。。。但现在不会了,反而是处之泰然地面对。重新“评估”,可能是我“一厢情愿”以为大家是好朋友。。。。

以前我很在意若有人不回我简讯,我会生气,尤其我是个不会无聊没事传简讯的人,通常有事才找。但现在我不会生气,只是较懂得“认清”。。不过不回简讯的人,我还是觉得不礼貌的。哈哈!除非当你传简讯给我,我也不回,你也不介意时,那另当别论。但这种情况很少发生,因为我极少不回简讯,除非我很不“妥”你,哈哈!

最近我有个朋友很难过地跑来跟我说,他原本有个要好的朋友,但这个朋友却“见异思迁”。有事时,就会找我这朋友帮忙,没事时连个鬼影子都不见。。。

换成以前,我会叫我这个朋友跟他那位“见异思迁”的家伙绝交。但现在我不会,反而是告诉我这位朋友试着“放下”,就原谅这家伙,跟他保持有距离的友情就是了。更何况,这个家伙根本是心藏不轨,心术不正,把他当好朋友,只会让自己“辛苦”,分分钟被利用到“倾家荡产”,那就“大渥”啰。不用去恨他,当个普通朋友就好。。。我反而是担心那个家伙“见异思迁”的“新朋友”。。。

喜欢许冠杰的“浪子心声”,命里有时,终须有,命里无时,莫强求。。。勉强没幸福,友情也一样。酒肉朋友我多的是,知心好友几个就够了。。。哪怕只有一个。

6 comments:

ren said...

EQ=好脾气=麻木? a very thin line of differentiation! I am always asking myself is it I am 死心or 心灰意冷instead of high EQ... sometimes really have the feeling of 心灰意冷 about all these treatment...and yet "refuse" or 不舍得let go or put down...

Maybe because recently of your slimming that you are more "good temper"? anyway is good for you :)

我反而是担心那个家伙“见异思迁”的“新朋友”=> I not only worried or feel sad for that "new friend" but feel pitiful yet angry for that "friend" ... that's why always because feel sad and hurt...

I WANT TO BE HAPPY LIKE LIMEI HAHA :p But to put down or let go is also a very thin line between "冷漠“”漠不關心“?aiyo I very confuse...

Unknown said...

Once a very old man told me this "Those who matters do not mind, those who mind does not matter". When we let go, it is a very light feeling within ourselves. It feels good and there's no mental burden.

Let's all jia you jia you!!!
Cheers from Cheryl

xiao yi said...

i'm also learning to accept/deal with "rude" people...
let's not waste our lives by being hurt by them. = )

ELow said...

Hi Limei,

This morning heard the song "明天會更好" and really brought back fond memories. I think this song was composed and released for charity. Found the original video on youtube and thought I'd share with you:

http://www.youtube.com/watch?v=lEDZyIUbSd0

I feel very touched when I hear and see the video, especially when alot of these artistes are no longer as popular as before and have "disappeared" totally from the music scene.

Hope you'd enjoy it.

Cheers...

ps. I'm also formerly from Crescent Girls' but a few years your senior.

UtahJazz said...

i also enjoy the songs, i feel very touched, thank:)

ahGui said...

Heard that you're sick,
must take care of urself.