Tuesday, July 1, 2008

就是喜欢


有朋友跟我反应我最近的部落格好象“怨气多多”,哈哈哈!是哦?!哈哈,不好意思啦,那就让我分享一些“甜蜜”、开心的吧。。。

这次到香港去,跟以往一样,为的除了是散散心,吃吃走走外,也想见见我这两位“老朋友”。我们是因为在KL拍戏而认识的。十多年了,每次到香港,只要和“他们”在一起,我就会被他们像“小女生”般地“照顾”,这种“照顾”是温馨、感动的,当然这次也不例外。可能是因为他们都比我年长的关系,所以我可以偶尔跟他们“撒撒娇”,依赖一下,哈哈!。但这种“场景”在新加坡是很少见的,可能跟我在一起的男生多半小过我吧,所以不会有太明显地“照顾我”,毕竟在他们眼前,我可是个大姐姐,哈哈!

一个人的体贴是能感动人的,千万别忽视这点。。所以倘若你对对方是没有“意思”的,那就请你“小心”你的体贴,哈哈!

我喜欢香港,在以前我一直都希望能转换环境到香港工作或居住。但这些想法随着年龄增长,变得有难度,试想我现在怎么可能放下父母、狗狗不管,说走就走?唉。。。所以现在只要一放假,能到香港去,我就很满足了。。那里有我爱吃的,有我所“爱”的。。。哈哈哈!

在回新加坡的机上,我看了一部叫“definitely maybe“。故事说的是“机遇”,感情上的“机遇”,如当你喜欢上一个人时,对方可能并不热烈,又或者对方早已心有所属,结果大家就这样不了了之,纵然大家其实对彼此是有感觉的。而当对方开始察觉你,爱上你时,偏偏你已跟了别人在一起,不再眷恋。。总之大家的timing就是不对。其实笼统地讲,就是所谓的“缘份”。。。。这可能就是你我面对的问题吧,哈哈哈!

11 comments:

hobbes_lj said...

香港有你喜欢的人吗?甜蜜哦

Unknown said...

Hi,

Listen from 1003 radio, I understand you also been to Macau, can you share with me which hotel to stay. My family planing to go there in Dec 2008, will it be very cold?

meinu said...
This comment has been removed by the author.
meinu said...

hi hock heng,
actuallly i normally dun stay in macau, only once with company tour, if i was not wronged we stay in the hotel near the 金沙赌场,好像叫“皇家酒店”...actually wenhong will be more familar with macau :)
btw ya it will be very cold during dec if you go either hongkong or macau but is fun lah :)

Teresa said...

美女
我和你很相似喔。。。放不下父母,因为我的2个哥哥都结婚了,就剩我这个老幺。想去个short break 都放不下心来。2年多前,那时还没有女佣,好友约我去民丹岛度假。才3天2夜的假期,我却觉得好长,恨不得赶快回来,因为只剩家中2老,老担心很多事情。后来请了女佣,才放心去个短假。去年底去了香港回来的隔天清晨,父亲跌倒了,现在更担心出国。没办法,这是我必须经历的过程吧,就当作佛祖给我的难题,必须克服的难题。。。我们一起加油吧!

Teresa said...

meinu...
i don't know if this is the hotel you trying to tell hock heng,英皇娛樂酒店? This hotel is near to Sands, within walking distant. i stayed there last dec. it was quite good actually. but macau these days are filled with mainland chinese people day & night, 7/24. places of interest during the weekends are packed. here's the link: http://www.grandemperor.com enjoy yourself!

Unknown said...

Thanks for the info, both the two 美女, I found another similar name for this hotel called "皇家金堡酒店". This hotel also near Sands and it is next to International Plaza. The hotel website is: http://www.casarealhotel.com.mo
--Would you mind tell me which is the right one?

Teresa said...

you are welcome... sorry I am not quite sure about the one you mention... the one I stayed in is Grand Emperor Hotel. Here's the link: http://www.grandemperor.com

Ly said...

Hi Hock Heng
CasaReal should be the correct one.
I've stayed there twice (Oct 2006/2007). Quite a good hotel. Walking distance to the New Yaohan too...enjoy your trip. !!

xinyan said...

meinu,
can you tell me where is nice to shop? heard the shopping there not very fun now, is it true?
Do they have good factory outlet?

xinyan said...

Hi, meinu,

is shopping in HK fun? heard not very good now? anyway can you tell me where is good to shop in HK? and must eat?