Sunday, June 22, 2008

.........旦求无愧于心



人的思维“天马行空”,觉得你好坏就在一念之间。。由不得你做主。不用气馁,大家无缘而已。。

先入为主、偏见是恐怖的。。。问心无愧就好 :)

所以我喜欢动物的“单纯”,喜欢跟MAX和TOTO窝在一起,尤其是MAX。。当看他从以前无视你的存在到现在视线不离你时,这个“转变”,我是欣慰不已的。记得当初养MAX时,我若把他带到别人家,他会“忘”了我,明显地感觉得出,他是不熟悉我的。我曾经有点气馁,我这么疼他,为什么他丝毫“无动于衷”,哈哈!不像TOTO每次看到我都会猛摇尾巴,但他却是“冷眼旁观”,“冷冷”的咯,哈哈!

不过今天的他是超级无敌地黏我,从以前的不舔人,现在他却会“很腼腆”地舔了我一下,然后别过脸。。。哈哈哈!我是感动的,你可以强烈地感觉到他给予你的认同,他知道我是很爱他的。。。

有时对狗都好过对人,哈哈哈!这是我妈以前常对我和我哥说的,哈哈哈。。。至少对他好,他感觉得到。

4 comments:

Ly said...

ya, my dog no matter when or what's her mood, whenever she see me, she will come and licked me on my hand, then walked away. It's a kind of 'appreciation of presence' from a man's best fren . Will her 1year anniversary 1st Jul..Really missed her..Cherish them when they are still around, I'm glad I did :)

Woo Woo said...

Hi dear limei fan, should we set up a limei fan club for this coming 1003 7th party? To surpport her?

lmei said...

4ward to see U,Q-Ken and JianFu on Sat's concert @ICA!Jiayou and all the best!

Teresa said...

What happen to 红姑(曾慧红) now? Is she still working in 100.3?