Saturday, June 21, 2008

霸王别“欺” (一)


首先我要强调我是错的。。。

刚刚去做了“从关怀出发”的最后一个采访,那是住在YISHUN的其中一位“看护者”的家。。。

由于不熟悉路,我兜兜转转了几个圈,眼看时间越来越迟,我开始有点慌。。

终于我到了,但却一直无法找到停车位.由于担心会耽误他们的睡眠时间,我一时情急,就把车park在一处“NO PARKING ”的位子上。先别骂我,其实虽然那个位子不是个停车位,但由于它之间是个间隔着其他的停车位,所以在确保没有妨碍到交通的情况下,也准备好会被开罚单的可能性,我把车停着。之后就匆匆忙忙地赶上楼做采访,心想也不会太久。。。。

没想到当我做完采访,下楼去“领车”时,赫然发现我车前站了好几个人。我这时意识到有事情了,果然当我走了过去,示意地问时,突然眼前的三个男人竟然凶神恶煞地向我“发飚”。

"YOU KNOW YOU SHOULDN'T PARK HERE !!"

"I'M VERY SORI, I WAS IN A URGENT...I'M SO SORI, REAL SORI...SORI"

"WAT SO URGENT?! YOU KNOW YOU ALMOST MAKE WE NEIGHBOURS QUARREL..!!

我很惊慌,但仍不断地道歉,差点就要弯下腰做90度的鞠躬。。。。后来我才“了解”为什么其中一个说:“YOU ALMOST MAKE WE NEIGHBOURS QUARREL"。原来其中一个因为无法把他的摩多车开过到我车前的路堤,所以拼命鸣笛而导致楼上的居民下楼“理论”。

“THOUSAND APOLOGIES, I'M REALLY SORI“ 我继续地道歉,甚至双手合十地频频说对不起。这时另外一个印籍男士完全不理会我的道歉,还指责我说道:“WAT SORI, HOW ABT I PARK MY MOTOR BEHIND YOUR CAR AND SEE HOW YOU MOVE YOUR CAR!"

我这才发现原来这两个“发飙”的人,是因为我的车阻挡了他们开上路堤PARK他们的摩多车。我不是认为自己没错,我是错的。。但当他们毫不留情的指责我违规停车挡他们的路的当儿,原来他们上去那个“路堤”,也是“违规”停车。只见一字排开,路堤上停着数十辆“违规”妨碍着走道的摩多车。

我息事宁人,不断地道歉,但他们却一直“咄咄逼人”,我终于忍无可忍说道:“I ADMIT I'M WRONG AND ALREADY APOLOGISE,WAT YOU WANT ME TO DO?!"

我是生气了,但基于我犯错在先,唯有任由他们“破口大骂”。。。

这是我有生以来,第一次觉得原来“道歉”是那么“不值钱”。。。霸道才是真正的“不可理喻”。。。。

3 comments:

ren said...

LiMei, you admit you are in the wrong and apologise sincerely unlike those ppl also in the wrong but still deny and still "take advantage" of your apologises and keep scolding...Why ppl must use scolding and accusing especially when they are in the wrong too!!

Many ppl are like 惡人先告狀! I truly know why got saying"人善被人欺!"...I am thinking seriously should I change so that I won't always be bullied and hurt just because I always keep quiet and "swallow"!!!

ren said...

sorry if I always type too many...feel same feeling and have a lot of mixed feelings and emotion when reading your and others ppl posts here.I have noone to say out all these because only they can feel/say/think "those ways" but I cannot!! So if I say out, they only make me feel more sad and hurt!!

The Department said...

Li mei, ths kind of people are very unreasonable la.. No point quarrelling with them..

how i solve this situation normally? i will let them scold me if you say back hor, they will find more things to talk back de... ven if you just apologise.

in such situations,i would always wish(deep in my heart) that they scold real hard and their blood vessels explode... hahahaha.... the best is you look happy in such situation, that will ruin their intended action as the bad people dun expect you to look happy

haix, this world is really 有理说不清..
the more you think the more negative you will feel which is not worth it for such bad bad people



stay happy always:D

(angry is bad for your liver, as written in wan bao on 20 june )