Saturday, July 26, 2008

由衷感谢

平衡平衡平衡。。。为什么我对一个反应我周末班“松散”的SMS会那么在乎?是因为自己“千辛万苦”录制回来的节目不被认同有的自然反应? 还是我理亏自己其实没把节目做好?其实认真想想,应该是后者。

别以为我们dj都不接受,没认真思考听众发过来的简讯。当然有些吃饱没事干,专门来找碴的,我们非常厌恶,不屑一顾。但有些sms里头却是存有些诚意想给良性建议的听众的。其实有时,这些sms就有如“当头棒喝”,会“brink”的一下突然点醒我们,这位好意的听众就是这样。谢谢你:)

其实每个周六,除非是有工作在身,要不我会跟大家一样锁定在“非人类”,听着自己已经听了N次的预录,再同时看看大家传进来的简讯。很紧张,也有小担心,怕大家不喜欢,怕说话太多,播歌太少。因为我觉得周日我们已经讲很多了,周末应该“缓和”一下,多歌话尽量少。所以“盲点”来了,我在剪辑采访时,都会计算时间,每段“讲话”不会超过5分钟。但大家会习惯吗?

虽然只是短短的一小时节目,但不知道为什么我老爱“瞎紧张”,哈哈!是因为在乎导致这种“在乎”吗?我感谢所有有认真听我节目的听众们,你们的鼓励对我来说是重要的,你们的建议也一样。看来我要深入点去“探索”动物世界,,希望除了宠物,我能够找到更多有关野生动物的相关。

加油!哈!一个周末就得加这么多“油”。。。。

9 comments:

10cationitot03 said...

嗨丽梅!

证明了你对工作的认真啊!很好,加油!

听众群当中也肯定有知音,认真听着你的制作。

Angel said...

嗨丽梅,
Ichiba.
Regardless whether you hosting by yourself or co-host with these partner-Wen Hong/Jian Wen/Yan Zhi.
I enjoy your hosting.
加油!加油!加油!加油!
Hasn't heard your co-host with Kemin. Will there be any opportunity that both two pretty ladies hosting together.

iN tHe BlOg said...

丽梅,
一直都在听你的非人类。我还真得很感谢你,让我了解了宠物和人也一样。有时我还真的有一股冲动想买一只狗来养:P 加油!whatever you do, you have done your best! Aza Aza fighting (btw i am xiaoji. I change my nick) 我会一直支持你的!!^.^

minmin said...

Hi li mei,

Apart from dog, I would like to hear other animals. Actually I buy a lot of fish in my house, but after some time, it's dead. Can advise me how to look after fishes?

meinu said...

ok i'll try my best on fishes..will look for the info. Give me some times ya :)

James Lau said...

ai you li mei , pleae spend more time ok your self , not aminal.

minmin said...

Thanks Li Mei, you are great! I enjoy very hosting very much. You take care!

chrisamos said...

limei, for fishes ican help you up if you need.
maybe you can login to our local most famous forum on fishes for a look :http://www.arofanatics.com/forums/index.php.

Teresa said...

Hi LiMei

Don't bother about what others say. Just be yourself have confidence! Sometime I read those critics in the papers & I don't understand why people criticize so much? Especially those really "nonsense" critic. I wonder why these critics don't go & act/host/be DJs if they think they can do better. Just talk only!

So forget about them!!! Digest those critics that are valuable & educational to you. To those "bo liao" talks, please ignore!