Tuesday, April 8, 2008

难忘的一次


昨天到法庭去,也是我生平第一次。虽然我并不是犯下什么弥天大罪。。。但心情是紧张的。

一张在2001年没缴的停车罚单,辗转多年来到了2008。因为不受理。。最终被警局发出了通缉令。但说实在的,当我收到“命令”时,除了“讶异”,也很无奈。因为这间中,我根本没接到任何的信件通知或警告,直到2008年。。。

我是个怕“麻烦”的人,加上只要付$100 (当年的罚单额),上庭“认罪”就Ok了事,所以朋友建议的“上诉”,对我而言就是一种“麻烦”,就免了吧,哈哈哈!

进入法庭,来到了COURT 26N,看到各型各色的人,有“抖着脚”的uncle、有看着报纸的aunt、有白领、蓝领的,目不暇给。。。突然有位警察大哥从我背后大声喊道:“前面的aunt!收掉你的报纸”、“hey,no sunglasses here, pls take it off"。此刻你可以深深地感受到法庭的森严、肃穆,害我赶紧把腰挺得直直的,深怕被骂,哈哈哈!

这是一次难得的经验,但也是最后一次,“尽量啦”,哈哈哈。。。

3 comments:

kaiwen said...

凡是都有第一次,只要问心无愧,没啥好怕的,话不能说得太早,它不见得是“最后一次”,所以当个经验来看待!幸亏你做了明智的决定,罚钱了事,上诉是跟自己的时间过不去,你不会赢的,真的。。。

Unknown said...

Hello Li Mei
I spent the whole day reading your whole blog starting from the 1st blog. Lucky today is not a busy day for me in the office. I have been listening to 100.3 for the past 3 years and I like you and whoever your partner is on air. In fact, I have 'known' you since cha-cha days. Keep up the good work Li Mei. Oh yes, my hubby also likes you. Btw, he is also my boss lah. My hubby & I would like to wish you all the best and we are always here supporting you. Jia You. From Cheryl.

meinu said...

thanks cheryl, my blog is just like my diary, hope i didn't bored you ,haha..

thanks for your compliments and support..all the best to you too..jiayou :)