Wednesday, April 23, 2008

平衡


很明显的,最近上载部落格的时间是少的。。。

原本要动手术割除白内障的爸爸,被医生验出心脏有问题,所以手术被迫取消。爸爸这几天都得到医院报到,我和哥哥就负责轮流陪他。今天从医院回来,医生在老爸身上安装了一个心跳测试器。只见老爸胸前都贴满了“电线”,安静地坐在摇椅上,我为了让他轻松以对,就频频跟他开开玩笑。。。但看在我眼里,难免难过。。

爸妈年纪大了,有时我常在“平衡”我的工作、陪他们和自己的休息时间。现阶段,坦白说,我无暇约朋友出去,除了工作,我都把剩余的时间给家人。。而我现在唯一的休息和“满足”就是乘临睡前,躺在床上看dvd,听起来好像有点可悲,哈哈!

有车,应该是很方便。。但我有时连开车都觉得“累”,可能我住得远的关系。就说今天吧,我得来回家里几次,除了工作,载爸妈,原本想去一趟IMM修理我那天在马场摔坏的录音机,但我实在太累了,也开始觉得不舒服、快发烧。结果这件事又被耽搁了。做我的生意、卖我东西是“幸运”的,因为我每次买的东西若坏了,我总是忘了WARRANTY CARD放在哪里,结果都是不了了之,只好买新的。。看来这次应该也不例外,哈哈!不是我有钱,而是我有时是用钱来“买”时间休息。。。。

我妈妈很喜欢叫我载他们出去吃或载他们去卡拉ok。坦白说,对工作回家已经有点累的我,有时觉得妈妈是“不体谅”的。但认真想想,我自己又有多少时间陪他们呢?所以纵然累,我还是会依妈妈的话。。。

坦白说,我每天都不让自己想太多,害怕自己会开始埋怨、气馁、沮丧。。我现在要“顾虑”的事项,不只单单自己。。。

你可能会劝说我,该放慢脚步,多休息。。但现今社会,有多少人不也像我一样,唉!哪天你若看到我,打扮得漂漂亮亮、悠哉闲哉地逛着百货,很肯定的,我一定是中了TOTO,哈哈哈!对哦,明天有TOTO咧。。。

14 comments:

ren said...

Li Mei, jia you! :)

At least you have the chance to be filial and won't regret in the future.

I know how stressful and tired especially the mental tireness or emptiness. Do you ever ponder and ponder what are we busy and going after for when life is actually so fragile.

Jia you! Jia You!

10cationitot03 said...

嗨丽梅!

除了加油, 还是得用加油两个字来鼓励你!~明早早班再sms为你大气呗,得忙去咯!

小胖子 said...

梅姐,

家有一老,如有一宝!

我父母虽然不是什么宝。可是如果没有他们一时的爽快,哪里会有我的存在?哈哈哈。。。。

我很庆幸我在我爸生前哪几个月不懂为什么突然很有空。常常跑去新山陪他老人家。
虽然很累很麻烦,要搭巴士,挤关卡,防小偷,怕被打抢,搭新山巴士碰到马来司机有时又语言不通。可是到现在我还是很庆幸有那个机会服侍他老人家。

做人家的孩子,
有心就好。虽然不说出口,
你父母是看得到的。

昨晚拜二晚上八点的节目你没看吧?
老爸有多年煮传统虾面的经验不要学,嫌老古董,嫌orbit! 却要劳烦制作队伍找来名厨教。还不是学接近老爸的那一套?兜了圈还是回到原点。

如果彼此能沟通,也许早就打出名堂了。
何必浪费时间跟外人学自家的东西?

哈哈。。。不知道为什么提这个例子。好像跟要鼓励你没关系哦?

十点了。难怪。。。我要睡觉了。
开始语无伦次。。。
小孩不懂事。。。莫怪啊!

hugs. :p

snow said...

丽梅
看了每次进来看了你的留言,我都没有留言就走了
不是我没心留言,而是有时候真的不懂该怎么表达
看到你的这篇,很有感触
因为我家现在剩下年迈的老妈
而我现在却身在新加坡读书

很多时候觉得很力不从心
因为还在读书,还需要用到妈妈的钱
很多时候,想为妈妈做很些东西
可是,能力却办不到
而我唯一能办到的就是她每次来新加坡中医的时候,用我唯一有能力的条件(时间)来多陪陪她。。。

Unknown said...

Hi Li Mei
I realised too that you didnt update blog as regular as previous. But dont worry, I still click on your blog everyday.

Like what Ren has said, you still have chance to be filial. The feeling of not able to care for my dad will stay with me forever.

Remember you have so many supporters (like me:)|friends being with you. Take care of your health so you can take care of the people around you. Cheers and Jia You!

ren said...

坦白说,我每天都不让自己想太多,害怕自己会开始埋怨、气馁、沮丧。。

I am also "training" myself not to think so much because no matter what I do or say, there also bound to have ppl "disagree and critise" (not just artistes but "common people" also will face this type of problems :P ... Some will say I tao2 bi4 but if I think, they will say why want to think so much...so is like whatever I say or do also not right...everytime I think of the others feeling or situation, some will say why think about them, but if I think only for myself, will have them saying me thinking only of myself...

I am really very confused so now I still am "brainwashing" myself not to think and sometimes my brain like really "empty" haha...don't know if continue like this, will I xi2 guan4 and become too "Ah Q" until I become early lao3 ren2 chi1 dai1 haha

ren said...

zuo4 ren2 nan2, nan2 zuo4 ren2!

Don't care about others as long as is "dui4 de2 qi3 liang2 xin1"...Li Mei, I think people like us can never do it because we too "softhearted" and will think of others feeling,etc, and too zhen1 ... (am I right?)

superwoman said...

hi limei, a lot of 'feeling' after reading wat u write...

'healthy' & 'qin qing' is nothing can be 'qu dai'...

must treasure wat we have

kaiwen said...

把陪父母列入必做的工作之一,你就不觉得他们是不体谅你或内疚於无时间陪他们了,趁自己还在单身,尽量陪他们吧?有了家庭就心有余而力不足了,真的!

iCe said...

Limei... I understand the feeling whereby when u see ur dad withh all those wires on... My mum just did that chk up on heart... Oso have wires on her to monitor her heartbeat.. Seeing her all wired up, i oso feel sour sour de... Can't help it de... My mum still can joke with me asking me to scare her so the report will show mah... But luckily, the report came out to be a fine one.. Phew!! Hope ur dad will be fine de... They still got to witness u married out ley... Haha!! Jia you jia you.. =)

Patricia said...

Hi Li Mei

Spend more time with them. My mum had pass away 3 yrs, till today I can't forgive myself as I did not spend more time with her when she was around. When I realised she was sick it was already 2 late.
I listen to your programme every morning, I like it, keep it up......

Ms Gentleman said...

Li Mei,

Glad you are spending more time with your parents. My dad passed away for 5 years but till now I have yet to forgive myself for not spending time with him and never appreciate the things he did for me. Till now, I still cry whenever I think of him.

Unknown said...

Hi,

Just to let you know, You are not alone. Many of us face this problem. Time for my works, my parents, my kids and friends...is 24 hrs enough? After spending time with them, do we still have time for ourselves?

Our parents will age and our kids will grow up. We just have to be there with them, comforting them, helping them and witnessing the daily changes.

There will be sadness, anger, fustrations ....like wise there will be laugher, joy and love.

At the end of the day, when my time is up. i will always remember the laugher, joy and love we shared together....WHEN I WAS WITH THEM....Which i did when my parent are still around....and my kids when they are still little cute babies....

Jia You LI MEI.

iN tHe BlOg said...

丽梅,

加油!加油!加油!:〉