Friday, April 25, 2008

忙里忙外


乘我还没服感冒药之前,先上载部落格,要不然肯定“昏昏欲睡”、语无伦次。。。。

首先要澄清今天在空中,我说我对朋友的了解只是很“表面”,这并不代表我不在乎朋友。很抱歉,对关心我的朋友们,我并没告诉你们我目前的状况,或者很少主动找大家。原因是我eq不高,所以我需要“专注”地一件一件事地处理。因此我目前都把精神和时间花在家里,谢谢所有我的好友,谢谢你们看了我的部落格,发给我的温馨问候,由衷感谢。

昨天陪老爸到医院去,在等待他进行“诊断”时,因为累和生病的关系,我竟然在医院的沙发上,睡了整整1个小时。待我醒来时,看到慌张的老爸正在找我。哈哈!

载老爸回家已接近傍晚,我服了感冒药后,竟然就一觉到天亮。。。今天凌晨4点起床便匆匆忙忙地到公司,剪接我星期六的节目,六点钟开麦讲话时,身体感到有点不适。。值完班后,赶紧打广告稿,因为中午十二点,我得到瘦身中心报到。果然是一间规模好的瘦身中心,所用的仪器竟然能让我在完全睡着着排汗。坦白说,我过去曾在一些瘦身中心减肥,但所用的方法或仪器,是“刺激”到我根本无法闭上眼睛。但这家却能让我做完一个疗程,还想再进行下一个。。。我不说假话,也对该公司直说我的感受。谢谢他们的帮忙,我有信心我定会瘦下来。。。。

在这之后,我就赶到马场工作,直到现在,一到家第一时间上载部落格,跟大家分享我今天紧凑的“行程”,哈哈!谢谢听众朋友发来的关怀简讯,我都有看到,谢谢你们!别担心,我壮得很,一切还在“掌控”中。。。。

好了,要吃药了,下次再聊。。。。。晚安

oh ya...星期一,我可能要“演一下”关于那份“惊喜”,paiseh..都怪自己太迫不及待,结果把这份“惊喜”告诉了大家,嘻嘻!请保守“秘密”,千万别“漏我的馅”。。。。

8 comments:

10cationitot03 said...

嗨丽梅!

记得要忙里偷闲,多找点时间休息哦。加油!

iN tHe BlOg said...

丽梅,

你爸和我爸一定会没事的。我现在在家专心应付我的来临考试。。也在找兼职工。前几天,我还是有一点担心,现在心情好多了。我要像你多多看起,加油!丽梅,天气最近不是很好,你要多多喝水。take care。 ^.^

ren said...

LiMei,

Most important is parents are healthy but you must not overwork too.

I am also worried for my father's health. Seeing him getting older and older make me feel "xin suan" too.

I worried for my mother too but she is a very stubborn and refused to heed advise. I am so angry with her because she keep listen to those relatives words and I am very worried. My sister and brother ever told me that if my mother still keep making them so "difficult", one day they will burst out!!! I am very worried but I just can't tell mother the truth because she still doesn't know that they are tolerating. I am always the "bad guy" who will keep telling mother not to do this and that (in order not to invoke my sis and bro)...I am damn tired and don't know what to do (I know many will tell me don't worry, if mother doesn't want to listen, can't do anything...but if my sis and bro really burst out, I can't imagine what a "family" will be...

To be "bad guy" is really very stressed and I got scolded and misunderstood from both sides by playing "middleman"!!! I am very hurt when my mother scolded me for being sensitive and telling her "dao4 li3" and advising" her. but I am not sensitive because my sis and bro already told me that they will burst out if my mother carries on like that...however, I can't tell mother that they actually told me before because she will go and scold them, I only told her what will be the likely consequences (which is true and she scold me for sensitive,etc...)...really feel like don't care about them and if they want to burst just let them and let this family "break" (not in harmony...i always talk to my mother nicely until I really feel like throwing temper but I can't and never scold her before)...I am so stressed and don't know how to help anymore!!! Sometimes I really get very angry why my mother is like that and always is because of her!

My mother listen to those sickening relatives words and those sickening relatives also tell my bro and sis bad things about my mother! Why they believe in relatives and not family??? I ask myself but there are just too many things hard to explain...there are so many times I nearly "give up" but they are my family members...should I really "give up" and think just for myself?? but if that happen, the whole family members will surely be very sad and those sickening relatives will be "happy" (mother just "choose" to believe and listen to those sickening relatives...)

sorry LiMei, I "complain" too long again...because noone understand my feeling...

ren said...

xiao ji, know how worry you feel about your father...I am very down and moody for many weeks (not just days)...

quite surprised that you resign because during the last few posts you are still saying you are doing fine.

Good luck for your exams

iN tHe BlOg said...

Ren,

thanks. :) my daddy will be fine, he is waiting to admit to hos[ital on 8 May. decided to resign coz I don't know how to play their games and I don't want to change myself to suit their environment, I want to be back as myself. I guess I am abit stubborn lol. Well, 董家不打,就打西家咯!^.^

ren said...

Xiaoji, I also wish your daddy and all parents healthy.

Yes lor we all are just like Li Mei, still don't know how to play and also don't want to learn how to play. is really so terrible.

ppl always say Try to change our surrounding to suit us then why not change ourself to suit the environment. I don't quite agree because why must we do that (unless is for good deed but this type of sentence is used so widely and anyhow)...I think to change either one is also torture...I also choose to "avoid" but then get many "bombs" from many ppl...so tired...

is really nice to know you (of course Li Mei) here because I feel that we are of the same type person in many ways...

When you graduate? :)

iN tHe BlOg said...

ren,

my last 2 papers are in mid of may, if everything goes smoothly, should be graduate end of the year ba. :)

ren said...

xiao ji, ic.:)