Tuesday, December 9, 2008

用心

我是累的,极度需要“充电”,哈哈哈。。。坦白说,我现有的时间只足够给家人和工作,朋友暂时要放一边,唉!

其实在空中,我可能“听似”轻松,搭腔比报新闻多,但我每次一开口,都希望能有“阿沙力”的回应。当其他人在讲新闻时,其实我脑筋一直在动,想着怎样才能注入“诙谐”、有趣。。。但有时对自己是“气馁”的。。。哈哈哈!

说到三个人主持,其实更考功力,因为要避免打到话,也要更用心地注意彼此的对话。刚开始时,我因为习惯听文鸿说话,所以常常会忽略了坚文。我承认刚开始三人的早班是有点吵,但现在我们已经过了磨合期,也有了一定的共识,所以“吵”已经是“过去式”了。我们也在上个星期,特别抽出一个下午,替节目作了很多“更新”和调整。让节目更多元化,平衡了咨询和娱乐,务必要大家能有更多的吸收:)

文鸿很会带领人,坚文跟我则是爱闹的,两个人都有我喜欢一块主持的元素在里头。我们除了努力地在节目中注入新元素,同时歌曲方面,我们也是有特别“挑选”。目前因为大家都在拿假“充电”,请容许我们暂时的经常“三缺一”,也请给容许我和坚文在没文鸿时的“不一样”。尤其现在我和坚文是“迫切”需要放假充电,哈哈哈!

其实每个人的心里都有一个秤,都在努力“加磅”。我很喜欢同事间的“和谐”,每次开会我们都能够很乐意地分享、检讨。我有信心我们的收听会上升,因为我们所有同事的心都是一致的。希望大家会用心地听,你就会知道我们的诚意和努力:)不为什么。。只因我们都是一群热爱广播的人:)

5 comments:

10cationitot03 said...

嗨丽梅!

会多加留意早班的!

BTW。。。要“充电”就常到电台来咯--“电台”吗~可以“充电”。哈哈哈=D

twister said...

是的, 你该放假了...休息是为了走更长的路, 加油!

期待你们的多元节目...

happy said...

Taking short breaks in between ur busy life will help u recharge. Long breaks might affect ur work progress(just my humble opinion). I notice the chemistry bet the 3 of u has improved..cheers! I believe listeners notice the improvement too. I hv not changed station for 7 yrs liao cuz i found wat i like in 1003..but sincerely hope u guys will not compromise ur unique-ness just to gain more commercials! Ur YONG4 XIN1 is obvious, so keep giving ur best=) Love u lots..JIA1 YOU2!

Weilon said...

limei,sometimes i really hope to write to ypu in mandarin,but really i cant make it..dont noe how to form sentences..haha!You noe i listened to you every morning from 830-945(on the road) stepped into the office ..first thing turn to your station..wa..come to saturday only ar..i die man..is just like i cant live without u..serious!So used to it liao..saturday only i heard that man & wat.. xiao chu,i'll off the radio for the whole day..really i think i need to see a doctor to solve my problems.haha!you noe i started becoming like that since 2008 jan till today,imagine!You are really fantastic.One day if you resign.. jialat!lots lots more to tell you on how i enjoyed when you are there..by just listening to you..its something i cant explain nor express it.hope you are happy every single day!

Acko said...

我觉得你们三个人主持的很棒很棒。早上都因为有1003,特别有你才所很不一样和好玩。可以感觉到你们的用心!!!!

加油!!!