Saturday, December 20, 2008

际遇

我很重视友情和亲情,尤其当我“认定”你之后,我会变得很感性。虽然无法常常见面,但只要对方需要帮忙,我定会赴汤蹈火。。

在我生命中,我经历了几次非常难熬的创伤、悲痛。情伤姑且不谈,同事们都知道我现有个我很疼的表妹(通常有演唱会,我都会带她去看),但在她之前,其实我有个很谈得来的表侄女,她叫“丽君"..就是之前在部落格中,我说的那位表侄女。。她是唯一知道所有有关我说的那个“他”的人。我这表侄女是个很懂事的女孩,虽然很早就辍学,不过她很孝顺,一直都在她爸(我表哥)的煮炒档帮忙。

她不叫我“阿姨”,而是“丽梅姐姐”,原因是我们虽然辈份有差,但年龄因为太相近的关系,所以自然而然就惯性地叫我“姐”。我们俩是无所不谈,她虽然住在JB,但却常常出来找我。记得那一年,她突然问我:“姐,我想学美术,你说好吗?除了每天在爸爸的煮炒档帮忙,我其实想学学其他的东西。。”
“好啊,你还年轻,想做就做吧”。。。

不久之后,她真的报读了美术班,就这样开始了她的新体验。。但万万没想到,那年就在她上完农历新年前的最后一堂课,在JB回家途中的巴士上,司机鲁莽地转道,导致她竟不小心摔下车。命是救了回来,但却严重伤及头部。接到消息时,我第一时间赶到医院去,路上一直懊悔自己当初不该给她那个“鼓励”,也自责、难过,因为她在出事前一直在找我,我却因为忙,没来得及回复她。看着躺在医院,脸肿胀得无法认出的她,我悲痛到了极点,唯有期待她会好起来。但车祸过后,慢慢康复的只是她的身体,她的脑部仍严重受损,导致她谁都不认得,就连我这个跟她感情化不开的阿姨,她也只是觉得“似曾相识”。后来她更是变成另一个人似的,每次我去探望她,她总会猛打自己,表哥表嫂都非常痛心。为了避免她这样,我看她的次数也就越来越少了。。现在回想起她,心仍隐隐作痛。

我认识的人很多,谈得来的人也很多。。NORMAN(巫启贤的好朋友的弟弟)、奕新(我一位很出色的化妆师老友)、DARREN(MC的好朋友兼干儿子的爸)到MC KING,一一相继离开人世、英年早逝。我跟他们都有过一段很深的相处时间,尤其是MC。。。一次又一次我必须要学习如何去面对“死亡”,纵然我其实是个“乐观的悲观主义者”。也因为这样,我对生命的态度是不让我那“悲观基因”发作,所以我常常警惕要学会“忘记”,忘记所有的不愉快,要保持乐观,快乐很重要。也可能是“潜意识”地想忘,所以记性是日益衰退。。哈哈!

我经历很多起起落落,人事变化。。我学会承受它、接受它、看化它,学着如何把“负面”转为“正面”能量。庆幸我并没有被打垮,反而是变得更坚强。现在我只希望我爱的人,大家一定要健康,一定要活得快乐。。。

11 comments:

10cationitot03 said...

嗨丽梅!

Though we don't really know each other. But can feel tt you're indeed a positive and strong person. I admire you character, ttz y always support u in 1003.

Don't really know what 2 say after reading this post. Just hope and wish you all e best and stay strong, healthy and happy.

Cheers!

ren said...

Hi LiMei, quite worried and sad when read the news about Chu Ming. Newsaper reported that he admit he will age faster and will have difficulty in moving around, is that true. Hope that day will be delayed (he won't be able to move around freely).

How's your zhi biao mei now?

Take care.

ren said...

oh yes, what's the meaning of pergi in malay?

PB said...

Li Mei, seems that you didn't know that Chu Ming "health condition" (muscule) is very serious condition? Newspaper didn't anyhow report and is TRUE. Is not like what you said 并无大碍 at all!!

meinu said...

i have visited chuming, this is wat i will say...wat's the point of "confirming" it is "serious"?

We are not him, dun think tat far..:)

Apple tea said...

Hi
I believe everything that happens have their reasons..so don blame yourself...coz if it's mean to happen , there is nothing u can do to stop anything..

cheers...
take good care...

happy said...

Thnx for sharing such personal feelings in the blog. U r one brave n strong girl to hv come tis far, keep it going! =) Stay happy n healthy always..love u lots! xoxo

Jo said...
This comment has been removed by the author.
Jo said...

Hi 丽梅,

I will always go and see your updated blogs. You must be strong ya....I will always support you..
I have also have the same thinking as you. Recently, my buddy son pass away.. He is only 15 months and Doc found out that he has turmor in his brain, shortly 2 months, he pass away....feel so sad...but I know it is a relieve for him...Will always miss him...

So we must carry on with our life with a smile ya. Hope you all the best and stay happy... :)

Kelvin T said...

hi limei,
hope tt chor meng can be strong. if it happens to anybody, not a lot of ppl will be able to accept it.

and tt u are brave, i realli salute u.

btw, is it u join soka assn?

meinu said...

yes,
i am a soka member :)

guys, thanks for the encouragement. i had deleted whatever regarding chuming, i do not want to cause him any trouble..i have sent you guys regards to him, he really appreciates very much, said "thanks" to all you guys :)