Thursday, July 30, 2009

造谣者,你好自为之

最近听到一个有损我人格、对我不利的谣言。。据知有“某地方”的相关人士开始“质疑”我的人格,似乎“斩钉截铁”地认为。而我本来是想一笑置之,但想想后,还是决定在这里说明,以免奸人得逞。

谣言是说我六月合约满时,“故弄玄虚”,故意“欲走还留”,并“故意”以“某地方”想高薪挖我做筹码,跟公司“谈判薪金”。公司要留人,可以!那就给我加薪!所以按照这样的“策略”,我得逞了,继续签约。还有别傻了,丽梅压根地就没想过走,她只不过是在利用“某地方”来达到她加薪的目的,哈哈哈!很好笑!荒谬加无稽。。到底是谁那么有“编剧”才华?!莫名散播?用意何在?!虽然我常说人在做,天在看,无须辩解。但这样有辱诋毁我人格的话语,我是气愤地。如果我真的这么做,我一辈子嘴巴烂,你也一样!

首先要说的是,没错,六月期满时,我确实想过不续约了,我也把我为何不想留的“真正原因”告诉老板。“薪水”肯定不是我“首当其冲”在意的,虽然确实不高,但若我要在意,应该早就不在这公司了吧。而且散播谣言的人,你也实在太看得起我了,如果我是个“攻于心计”的人,我应该能爬得高高的,不会撞车也傻傻地被人坑钱。还有打算不续约,还苯到跟上司说我的想法,结果不时被调侃,搞到广播上、大家诸多猜测。

有些事情不是三言两语就能说明,而我很反对“东家不打打西家”就是一种背叛行为的说法。请问除了新人,有谁不是从一台跳一台地来到这里。当时会想走,确实有“不开心”的成分在里头,当然还有其他的因素。但后来基于一些“考量”,我还是决定续约,但是是一毛钱也没加。

在这圈子,我听到关于我的谣言不仅这个,曾经有人到处散播说我爸是搞黑社会的,才让人啼笑皆非。这个散播的人现在还在线上,对她我是嗤之以鼻。如我所说,誓可杀不可辱,我再笨、再白痴,我也有尊严,容忍也是有个限度的。坦白说,我羡慕权怡凤那敢说、敢言的个性,她确实有够身份地位这么做。像我还是个打工仔,也只能说那么多。可能有朝一日,待我不再在这个圈子后再说。。。。

9 comments:

hobbes_lj said...

li mei, jiayou!!!公道自在人心~~

幸好你续约了,我喜欢听你的节目,喜欢你的便利贴~~~加油!!!

189person said...

有说‘谣言止于智者’,但并不是每个老板都是智者,还是小心为妙。

话又说回来,在广播上拿这件事开玩笑,难免会有些人误会,拿这件事开玩笑的人也应该附上一些责任。不是一句“开玩笑的啦”就可以当着没事情发生。

但说你老爸是黑社会是挺有爆点的。。。哈哈哈

Liang said...

Hi Li Mei

Love your programme even though at times I will have to miss it when I am busy at work. The free & easy style that you have gives listeners a comfortable feeling (definitely not those that portray a very `make-up' speeches.)

Be positive, we love you.

Continue to give us more listening pleasures. Cheers***

happy said...

Hey Pretty...u poor thing! Mayb bcos ur prog partner is also ur boss who also happens to want to give u lots of opportunities to shine n grow, made tis gossiper very green with envy! U can only blame it on being 'SUEH' to work with such low-life monster! Hope u can find wisdom to move on n not let those who love u down...n most of all not let urself down! ADD OIL! ADD OIL! Luv ya..CHEER UP!

Pigletss said...

The mouth is his/her so we cant stop what they wants to said.

like hobbes lj said 公道自在人心~~

Dont be too angry over this kind of "bo liao" person.

Gina said...

as long as you are happy and did not do anything wrong, dont care about them.
some people just like to give bad comment.

KAREN said...

Li Mei

Don't worry about what people say. Just be your cheerful self and do what you think its right. Wherever you are, there would bound to be politics - some people tend to be jealous of you when they think you are better than them.

I started listening to 100.3 after a trip to Tibet and find that it is pretty entertaining. I have read some of your blogs - sometimes its quite sad, but then again many people also have experienced these one way or another - its part of life - so look on the bright side of life, Li Mei!

All the best to you! And be your cute little self!

Sharon said...

丽梅,以前我常会为了像这一类的谣言搞到自己整天不开心, 后来有位朋友用这一句话来开解我"不遭人妒为庸才", 我的心从此平复了下来.
我想,那是因为有人在妒忌你吧! 还是别理会那些无聊人了, 最重要的是今天我们依然还能在1003听见你的声音!
take care ya..

Kelvin T said...

hi limei,
glad tt u din leave 1003. i love your show, and i try to listen to the show, whenever I can.

Don't be discouraged by the rumours. It happens all the time to anybody, so just try to be yourself. And better yet, let your actions speak for itself. Jia You!