Sunday, December 9, 2007

可爱的听众们

我这组的百多名的听众共分成C,D,E三组,各有曾兄弟的领队和当地导游带领着。而为了跟大家拉近,我都会轮流上巴士跟大家说说笑笑。虽然“主角”不是我们,但我们的听众真的是可爱的咯,无论是导游在说话或是我,他们都会“专注”地听、给反应。而大家给我的感觉是对这次柬埔寨之行是“有备而来”,做足了心理建设的。虽然没吃到什么“山珍海味”,沿路更是“汗流浃背”,但我看到的是一群完全融入柬埔寨风土的听众群。。。每到之处大家更是忙着拍照作乐。。我可以清楚看到大家的笑脸,很欣慰、很开心!

要谢谢大家,让我很享受这次的带团。。噢,谢谢那位请我“马杀鸡”的大哥老板,哈哈哈!
我相信这次的旅游是有“瑕疵”的,但都被大家的“包容之心”给掩盖掉了。谢谢你们,真的。有机会,我还想跟大家一块出游。。。






6 comments:

Ly said...
This comment has been removed by the author.
Ly said...

Wow. you are very fast in your updating ya?

musicbox said...

welcome back, limei!! bought any nice foodies? (besides the gross spidey?!!)

meinu said...

i bought alots of souvenirs back like chopsticks, key chains, post cards, bangles etc...haha the spider was bought by jianwen from "jin bian", hahaha...

Ly said...

limei, heard about the spider this morning. it's as big as a child hand?. can u take a photo and show us?

meinu said...

the spider too many days liao, so we throw away oredi but it was really huge lah..like wat you said almost our palm size...hehe...go cambodia you may see..or you can go jianwen's blog and see....