Wednesday, February 13, 2008

好听众、坏听众

我常会跟大家分享一些无礼听众的简讯,今天又遇到一个想置我于死地的听众,唉。

话说今天一值完班,安娜就跑来“安慰”我叫我别理会一个听众发出的EMAIL。据知这位听众是发了一则严重指责我烂、逊、根本没资格当DJ的EMAIL给“全世界”。除了发给所有的全职DJ,还包括兼职DJ,但并没有发给我。我虽然有点好奇,他/她到底写了什么,也能预知内容,但我并没打算去找来看。这摆明恶毒到极点的EMAIL,对我而言,毫无建设性。若他/她以为这样就能打垮我,很抱歉,我还是那句老话:我是否适合当DJ,由不得你来评定,而我若真的是糟到极点,我会自动离开,不会死赖着不走。你的这种心理,我反而是“担心”你多点。。

这件事让我联想起前天在值班时,收到的一个听众的简讯。内容是:“LIMEI, U BETTER IMPROVED YOUR KNOWLEDGE AND SKILLS AS A DJ, OR YOU'LL SOON BE OUT OF THIS LINE" (大概内容)。这则简讯是在文鸿赶不及迟来,而我得及时下载国际新闻,准备报道时收到的。记得那时的新闻,我开了玩笑说我要表演新闻了。。。但我自认当时报得还好,没出差错,同时也收到了几个鼓励和赞扬我有进步的听众简讯,所以这个听众的简讯让我觉得是在做针对、借题发挥。于是我回了这名听众的简讯,内容是:“DUN WORI I NOE WAT I'M DOING, IF YOU DUN LIKE DUN FORCED YOURSELF TO LISTEN..(大概内容)。接着我就收到这个听众的反击:“I'M VERY DISAPPOINTED WITH YOUR SMS,I'M ALSO UR SUPPORTER...".我不再回应了,第一这则简讯要胁多过鼓励,也不见得客气,第二你说你是我的支持者,我实在看不出来。。。。

我不是不能接受批评,像6817这位常对我没“好话”的听众,那天他/她的一则简讯倒是我乐意接受的:“丽梅,文鸿一不在,你的“这个”又开始多了,要注意哦!”

写EMAIL的这位,你若是“变态”到也有来我的BLOG,我只想对你说,我有很好的上司,他们不时都会提点我们DJ,而我们DJ也常会自我反省自己的表现,实在不需要你来“大费周章”写这EMAIL来“检举”我。如果你的快乐是来自“毁灭”别人,对不起,你该去看看医生。再来别告诉我,你是我们的听众,因为你根本没听懂文鸿说的,“断人衣食是有如杀人父母”,善哉、善哉。。。

最后我只能说我是永远都达不到你的要求,我也永远不可能变成你要的“黄文鸿”。但天生我才必有用,我会继续努力,为的不是你,而是其他常会发简讯进来鼓励我、支持我,甚至只是默默听着的听众。。“抱歉”

这次“打不垮”我,不知你下一招会是什么?。。
DJ的工作累吗?单是应付这类听众就够“累”的啦。。。

43 comments:

lzm said...
This comment has been removed by the author.
lzm said...

丽梅,
请息怒。公众人物就是这么无奈的,你在明,他在暗,他可以化几百、几千个名字来对你做无理的攻击,诋毁,被攻击的人也只能做无力的反驳,有时甚至连反驳的机会都没有,唉!真是哑子吃黄连。
就把哪些废话当作是妒忌,因忌生恨而胡言乱语吧,况且不招人忌者是庸才!
我们共勉之!

Sharon said...

丽梅,有一句话是人善遭人欺,我相信那人应该是妒嫉你才那么做的。放心吧!这里有很多人支持你,包括我,包括很多很多人!, 要加油哦!!

Sharon said...
This comment has been removed by the author.
Sharon said...
This comment has been removed by the author.
Maxx said...

丽梅,不要理他啦!I dont really understand these ppl....Y force themselves to listen when they dont like the programme?? Obviously he/she is trying to whack u down by finding faults at u. CNY u got 打小人 or not?

Maxx said...

现今社会,一种米养百种人, 好人不多, 而坏人却不断出现。。。梅女, 要加油哦!!

musicbox said...

ya lor...dun understand some ppl...dun like still want to listen and somemore send emails...

just ignore this type "eat full already so free".....

happy said...

Sori about ur unpleasant experience. Just want to say u r doing great n i thoroughly enjoy tuning in to ur prog. Get on with putting in ur best effort n block out tis vicious personal attacks. Remember, for every nasty n mean listener, u hv many more who adore n luv u! I m 1 of them:} YOU GO GIRL! XOXOXO

eedia said...

HELLO LIMEI ((:

relax. :DD
really hope that you are not affected by such retarded email yahhs.they are really very free to do such things.

always remember that you are not alone,they are lots of people supporting you. ((:

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Serena said...

虽然我现在很少听你的早班节目,
但是我依然坚信着自己的眼光和听觉!
你还是我认识的那个叶丽梅啊!
我真的很已你为傲哦!
那种人是吃饱饭没事才会发那种无聊透顶的email的!

而且,你是永远没有办法像黄文鸿的!
因为你是独一无二的啊!
你也有自己的主持风格啊!
所以加油哦!我会在这陪着你哦!=)

加油!加油!加油!


妙君

Unknown said...

丽梅,
If i put myself in your shoe, i will feel upset too.
We all know you have put in effort. Of cos, there are still rooms for improvement. So加油

Those listeners who send in rude smses/emails, they probably are mentally unsound. 精神病 or 情绪压抑症,u know?
In my opinion, they are using u as a 出气桶。 Sms/email are a channel for them to release their unhappiness/stress in life, while their identity remain unknown. Actually they are quite poor thing.
不用去理会他们啦

iCe said...

Li mei.. Dun bother about that "listener"!! A weirdo~

Shirley said...

丽梅,

那个人妒忌你,才会攻击你。
别上当喔!

世上无聊的人可真不少,吃饱没事作!

10cationitot03 said...

嗨丽梅!,

很高兴你stay positive。恭喜恭喜,支持你的大有人在哦。

wen said...

you are doing ur good job already. well done.

James Lau said...

ai ya, dear li mei , cool down mdm, this world one type of rice feed 100 type of people, see open lar, don't worry be happy. |:)

Gina said...

LiMei,
Dont be bothered by those boh liao sms & email.
You are good and I support you!

minmin said...

Hi Li Mei,

Dont worry. You are already doing a good job. I support you!

Domonka's secret world said...

Hi Limei

I am also one of your listener. if you let me choose, i prefer to have just one “黄文鸿”and one "丽梅". I don't want 2 “黄文鸿”early in the morning or else very tired. and no funny jokes to wake me up to work.

therefore just be yourself. they don't like then dont listen.

keep it up.

chinarose80 said...

Hi Limei,
Please ignore this person. He/she has nothing better to do. What is important is to be happy with whatever you are doing. You should feel blessed to have such good superiors and a whole lot of supporters including me.

Be happy and don't worry about all these 'wu liao' people.

cherrich said...

Li Mei,
Don't get bothered by the Bo liao ppl, u've a bunch of good fans who like to listen to your programme. Keep up your good work, will always support u.

iN tHe BlOg said...

丽梅,

哎哟。。。有时候我也在想为什么有些人这麽奇怪。。 就是喜欢鸡蛋里挑骨头。。丽梅,我一直都有听你的节目,我妈和我都说你真的进步很多很多。真的,早期是你常常报新闻时,都会有点da di da du 的。 现在,很好了,加油!你行的。

告诉你,我本来是一个比较静,比较悲观的。是你还有Margaret的亲切改变了我,要学会放。。你和MC教会了我其实开心可以很简单,原来自己就可以让身边的人开心。真的,我是很感激。每天早上,我都会听你和文鸿的不给一口叮,虽然我不是常常sms近来的,因为早上我的反应比较慢,然后sms也慢。哈哈哈哈

丽梅,加油!加油!加油!我会一直自持你的!我们都有眼睛看得,最后小人是他。:) 

Germaine said...

aiyoh, nobody is perfect..so don broad over this too much.
even though you arent perfect..budden you and wenhong are beyond average [= made my trip to school so happy always..

iN tHe BlOg said...

丽梅,

想问你有没有看到我sent的email?Suzanne organize一个Group D 的聚会,你能来吗?期待你也能到 :)

meinu said...

只想跟大家说:“谢谢,真的由衷感谢。。谢谢大家的留言,但我很无奈,不难过是骗大家的,但我又能怎样?

这个人,良心过得去就只好让他/她吧。。。。

Joey said...

丽梅,

不要为这种人生气。。 如果你做DJ 不好?你老板会叫你走。也有很多人说我英文worst than primary school. 不过,我喜欢就好,管人家什么讲?对吗?Dun worri, Be happy.. 加油。。

Joey
(MC King Friend)

Nemo said...

Li mei,

After today dun be angry liao ignore these ppl. Not anybody can be a DJ & do a good job. If this particular person can give so much comments & feedback then why dun he go & join 1003 as DJ contest???? I dare this person dun hv the gut or the talent to join!!!!!

Li mei, hope to hear ur sunshine laughter & voice on Monday though I will be in Taipei for my holiday & will miss 4 days of bu gei yi kou ding... but I believe by monday u go back to ur kai xin kai lang self, rite? Jia you u r doing great in ur job! Cheers!!!

iN tHe BlOg said...

丽梅,

能明白。毕竟都是人,要不去想它是很难的。就有他去说吧,都不能封住他的想法。1003就是不一样,连听众也跟别的台都不一样。丽梅,文鸿,所有的DJ都辛苦了。只要问心无愧,就没有什么对不起别人了。:)今天是星期六,烦恼的事都抛掉。

加油!加油!

Maxx said...

感动ㄟ, 梅女。。。酱多人支持你!!
~( ̄▽ ̄)~* 

Steven Tan said...

Jia you. U the best.

阿乐 said...

叶小姐您好,新年进步,六时吉祥。

有幸认识你多年(从你教补习至今),看到你今日的成就,真替你高兴。

以下是我曾听过一位智者说的,或许对你能有所帮助。

感激责斥你的人, 因为她助长了你的定慧。
感激绊倒你的人, 因为她强化了你的能力。
。。。。。。。。。。。

美女:
宽恕别人,就是善待自己。

别人可能已经逍遥自在,还在生气就太不值得了。

但愿您能如如不动,向前迈进。

ren said...

Li Mei,I was "lucky" because I get to listen to ma la guan which really make me feel better and every evening I will look forward to that! Actually during that time, you really lack of self confidence because you were "extremely" worried and "scared" of Wen Hong taking leaves and would "search" for "partners" to be with you in programme. But now, you are not and still ask him to go on leave haha you improve loh!

Is really very hurt and sad when someone "spread untruth rumour", misunderstand by others (I am also in such situation where whatever I say or do, that person will think negative of me even if is actually positive.) Is really very wu2 nai4 and hurt by such person even know should ignore but is hard loh, right.

Hope you feeling better now.

Octo said...

LiMei, it's kind of hard to ignore those hurtful things other wrote. It's human nature to be hurt by crazy ppl like this.

Next time, don't bother to reply to them. Ignore them. That's the best weapon. The more you ignore them, the more they get agitated. And the more miserable their lives will be.

I really don't understand how some ppl can be so boliao.

Believe in yourself. Believe in your boss, and believe in us, your supporters. Believe that you are definitely one of the better DJ around. I like your trueness.

Jia You.

hellownurse said...

This prove that you're popular isn't it? :)
The Evil and the good, that's what make our society.

Ah Tom said...

丽梅,
Ignore that person. No point making yourself miserable just becos of 1 rotten egg. If every one of us in this blog give him a spit,he will be drowned in no time!See?so many people support you compared to 1 bad egg.You may not be the best, but you are good enough to be our DJ!I record your program every day and had a hard time catching up.I've just finished the couple of days before CNY.Very well done!So heart warming and funny with those naughty guys around calling in to disturb..haha...Keep it up!

Yanling said...

Limei,

I am not so sure if you should even post this entry in the first place. By publicizing your unhappy feelings, you only make that pervert more happy. And there may be no end to what he may do.

We can give you all the encouragement in the world, but in the end, it all boils down to how you personally handle such unwarranted accusation and personal attacks. Even the most likeable person will always have someone who doesn't like him or her.

Take care and be strong,
weisheng

myself said...

美女
不要太在意微乎其微的不支持声音啦~
我们有如河东狮轰的支持声浪你听到了吗 哈哈
善意的批评,你可以当作是进步的原动力
恶意的。。。就让它随风而逝吧:)

其实我很喜欢你跟文鸿的配搭
你介意如果我说你是很好的绿叶吗?
黄文鸿,又黄又红,注定是当主角的咯
叶丽梅陪上黄文红,当然是绿叶啊~
没有绿叶,怎么能显出红花的魅呢?

加油加油,有一天叶子也能当主角的!!!

myself said...

我觉得我应该说你是百搭型的DJ,因为我也好怀念你跟坚文的时段!!!

Unknown said...

我中肯的说一句,丽梅有搭档主持时就能很好的发挥你绿叶的功能。只要你有人搭档主持,你的节目还是有人听。但如文鸿所说记仇这点就要改过咯,ok?

meinu said...

xian,
you are wrong..i'm a forgetful person and i forgive people easily..tat's why my friends sometimes muay tahan i still drive people tat once hurt me or sabo me before..but if you really let me detest definitely you must have done somethin tat repeatedly hurting me. That's why i can remember certain listeners's no. cos they repeated their bad deeds many times even till now..as for watever tat wenhong said abt me, sometimes i just lazy to answer back :) anyway, conclusion is i hardly have rival cos i dun argue with people, just let them be unless is really over my "tahan", hahaha...

u.p.s.e.t. b.u.t. n.e.v.e.r.m.i.n.d said...

OUT OF THIS LINE 这句话很过份喔!这名听众以为他/她是”L” 可以改变世界阿? 不喜欢就换台啦 !

你太善良了, 才会被这种无聊兼无知的听众欺负。大家的耳朵不是聋的。1003 的DJ 所做的是有目共睹的。

就当是运气不好又遇到疯子啦!

千万不要改变任何主持风格,要保持1003和你个人独特的h一贯作风。 我相信你支持你的大有人在,其中一位就是在下我啦!

要加油!加油!加油!加油!加油!加油!美女!