Friday, November 16, 2007


如果你问我喜欢现在的早班还是以前的“麻辣馆”,坦白说我喜欢傍晚班。。因为傍晚班,你能够有充足的时间准备节目,不像现在我们只能够在早上时,才能看新闻说新闻。。而且感觉上傍晚的文鸿也比较“温驯", 哈哈!可能不够睡吧..我很羡慕一些同事懂得坚持,也很有自己的想法,我却刚好相反,我不懂得“拒绝”,没主见,所以常会“累”了自己,害了别人。我懂得“察言观色”,但败在不知道“导火线”是什么。。。我是一个很容易“搞定”的人,只要你不假,愿意和我沟通。。我自认我还算是个蛮好相处的人。嘻嘻!
其实到今天我“偶尔”还是会质疑自己,适合当DJ吗?我有时候很不喜欢说话,但干我们这一行的,最避忌就是不爱说话,哈哈!矛盾吧!
文鸿是念新闻系的,他的新闻触感是很敏锐的,相比之下我就吃力多了。。本地新闻还好,但来到国际。。天啊!我是要花一倍的心力去投入。可惜不是电视或舞台表演,要不我应该在这个环节胜过黄文鸿,哈哈!
其实当DJ,情绪管理要好,我却是个心情好,自然能释放收效能量的人,心情一差,连自己都会憎恨自己。
自踏入这圈子,我就一直不断得逼着学习。我是英校生(虽然感觉上不像,哈哈!),所以一开始打的并不是华文基础而是英文,我很想去台湾读书进修中文,所以如果不是需要负担家计,我真的很想重拾书包再回去上课。其实我曾经考获台湾的先修班课程,能到台湾进修学习,无奈因为必须养家糊口,最后唯有放弃。记得那时拿成绩单时,还是9xx的国贤陪我去领的。。所以如果你还是个学生的朋友们,请珍惜你现在的学校生活,要不你会后悔“书到用时,方恨少”。
所以我很害怕,有一天自己必须要离开广播界,届时我能做什么?唉,想嫁又嫁不出喔, 哈哈哈!
始终还是要谢谢一群一直默默支持着我的听众朋友,我由衷感激。。:)

5 comments:

Baby said...

My time zone is 13 hours behind Singapore's. So, Limei and Wenhong, please do not revert to the evening hours, because I will be in my dreams. When Wenhong was in the evening time slot, i felt something amiss as I have been used to listening to his voice for many years while in the States. Listening to him makes feel like I am still in Singapore. Maybe because I always listened to 1003 in Singapore, especially when on the way to work. Now I am starting to like your voice. If you and Wenhong want to change timeslot, can wait till August next year when I am back in singapore for good?

I am currently on company leave, and am doing my graduate studies. What you said is true, studying is better than working, although st udying has its stress and worries, like failing exams. But nothing beats being away from office politics and office work. I am cherishing every moment I have having now.

Weisheng

meinu said...

limei,
hi you are weisheng or yanling..or let me guess..hm your girlfriend's name is yanling and you are weisheng?
Anyway, thanks for the note..recently me was in a swing mood..haha..girls are like tat, dun wori, i think wenhong will always be in this line..as for me, i will not leave 1003 unless one day i find myself quite "useless"..or i do not find "happiness" in radio1003..thanks for liking me..i'm really honoured :) take care and stay tune ya :p

chinarose80 said...

Hi Limei,

I am a faithful follower of the morning show, initially hosted by Wen Hong and Jun Wei (6 years ago) and thereafter Wen Hong and many other co-hosts. I always enjoy the way he presents his programmes, from the time he projected his serious style until now the not so serious style, his 'fong fong tian tian' style. When he switched to the evening programme hosting with you, I could only listen at most 45minutes because of work (I reach home at about 7.15pm daily). I am so happy when he and you come on the morning show together and have since enjoyed your programme so much. You are so humourous and toghether with Wen Hong, you both make a perfect match on air. Sometimes the jokes both of you crack are so funny that I laugh non stop.

Who says you not suited to be a DJ? I for one will give you my full support. In fact, I also enjoyed the programme which you hosted with Jian Wen but for only 45 minutes each day.

From your blog, I understand that your mum is not feeling too well lately. This could be the cause of you feeling a little moody. But all the same, you sound great on air.

Keep up the good work and may your mum have a speedy recovery.

Best regards

greenvirgo said...

dont always ' hu shi luan xiang
yu zhi zhe an zhi ' diff pp got diff ' good & bad '' as long your life is happy ..

Mr A said...

hi Limei. This is Weisheng.

You are close. Yanling is not my girlfriend, but my daughter. I started a blog some time ago for my daughter, and hence the ID will show her name. But I have not updated the blog for a long time as I have been too busy.

While I am writing this, I am listening to Wenhong ziyanziyu. Miss your voice on radio. Hope to hear your voice soon.

weisheng