Sunday, November 18, 2007


今天回家看到妈妈坐在电视机前, 气色好多了,我也暂时放下心头大石。可是爸爸的眼睛却好像有点问题,所以乘休假得赶紧带爸爸去看眼科。

就快飞香港,可能你会很羡慕我,但老实告诉你,出国的代价是回来将有一堆的工作要做。适逢文鸿将随之放假去,我的工作也会相对的多起来。不过,船到桥头自然直,也不能担心太多。。毕竟这种情况是避免不了的,但愿不要有太多那些无聊听众听节目,哈哈!

说到我那位日本表姐,我们一家算是他们的“恩人”。。怎么说呢?当年当表姐认识yakuwa san时,因为家里反对,于是表姐和yakuwa san一度住在我家。还记得那时,因为yakuwa san超爱吃咕噜肉,所以表姐她在住我家那段期间,天天做这道菜给yakuwa san吃。我也因此学会怎么弄这道菜,这个情景到今天还记忆犹新。

很开心再次与表姐见面,据知她搬家了,同样是搬到日本的FUNABASHI船市,不过听她说,她现在的房子比以前的大多了,所以她特别邀请我到日本住她家。看来我应该请假飞日本,可能会有艳遇又或者如表姐说的,她有“好介绍",哈哈!gambate ne!多认识些日本朋友也不错!

这是我爸爸,我长得很像爸爸吗?

1 comment:

HP said...

hi limei,

all right! i found your blog! haha! :)

first thing first, your new hairstyle really suits you. It makes your face looks slim! (this is the magic word, right??)
i love your programme with weng hong very much. istening to you guys' show really makes my day. i bought a MP3 player just to record your show so i won't miss out any part of it. sometimes i would rewind many times just to listen to those extremely funny moments.

i'm touched that you are updating your blog so often with nice photos. i know it takes lots of discipline to do it. i for one already stopped updating my blog for 3 mths!

i'm glad to know your mum is much better. my regards to her.

have a nice trip to hongkong! enjoy it, i love hongkong too!