Saturday, March 1, 2008

何谓“真、假”?


看了大家的留言,我又有“感触”啦。。。。

我想我是少数DJ会一直如此“坦荡荡”地把我在职场上的“不足”、“不安”告诉大家,好像在“自打嘴巴”; 毕竟作为一个全职DJ好像不该这样。但我是人,我跟大家一样在职场上也会遇难题、瓶颈。我自认我不算是个“绝对”称职的DJ,但我跟大家一样是努力的。。在部落格上“畅所欲言”,除了这是我的部落格,我相信会进来我的部落格的“大家"都是我的“朋友”,只有朋友才会听到朋友的“心里话”。

但是话说回来,这样的坦白,可能会显得我不够“专业”。但“专业”这个字眼对我来说,有点“笼统”。。喜欢你的人,你就算放个屁,他都觉得香。。每个人对“专业”的定义都不一样,我只能说我是“比上不足、比下有余”,重点是,我是有努力的!。。。我绝对是个“称职”的“花瓶”,哈哈哈!

在娱乐圈“辗转”多年,“难能可贵”的是我一直“保有”着我这个“死个性”,不爱“伪装”。毕竟这娱乐圈有太多“真真、假假”,我何须要再加“假”的部分进去。。。。

但我这个性,有一些人是很不屑的,我不介意你“官方”,但请容许我“小市民”。。。

就像昨天记者打给我问吱吱的事情,我说我不知道,多年来一直跟她没联络,记者相当“讶异",你们不是“好姐妹”吗?

“谁说的?”

我要说的是虽然我跟她谈不上是好姐妹、好朋友,但仍是前同事身份,没交恶。但叫我“装熟”,那我就不会啦。。。

6 comments:

ren said...

Li Mei, that's what I like about you. zhen! I think we are really very same but I think you are "better" than me because you can express better than me.

You are100% right! I totally agree that those who like or understand will not misunderstand, will trust you no matter what others or what you do or say...I am in agony because i trust and give my heart to someone yet ....

hard to accept when it comes to someone who matters a lot to you...sometimes I really can't distinguish between who is real and who is fake! is easy to say don't care so much, but really hard when it comes to one who you care, trust and love/like ...

why can't just everyone be real? i find it so easy to be frank and real and to trust ppl!!

Nemo said...

Li mei,

U r different from other DJ at least u will share with us ur feelings & from ur blog I learnt how to be a better person & understand ur DJ work more. It's not as easy as we think. Also, those who sms u bad comments daily to make u unhappy, u also got gd way to deal with ur emotions which I muz learn from u coz I will get effected badly if I'm in ur situation. It's hard to ignore coz will keep thinking abt it. Well I juz got to learn to deal with it.

Yes I also trust ppl easily end up got make used by them or hurt by them even batray by them. I still treat ppl nice & forgive them what for make myself unhappy over them? There are so many fake ppl around if they r nice we nice to them if bad then we juz talk what is necessary & that's it.

I remembered one elder colleague shared with me life will be boring w/o all these bad/fake ppl around so we take it as a learning process & be a better person than these ppl & noe how to deal with situation next time.

It's difficult to think that way but we got to try our best to deal with such ppl.

iN tHe BlOg said...

丽梅,

有时候我也会像你一样这么想。。甚至有时候,我会问自己我是不是一个很真的人,我自己都不清楚了。工作上,我就夹在我的两个老板中间,讲话变得好很小心。怕说错话就糟糕了。人又直,没吃想什么就讲什么。现在不行,要对她们笑,而不能说。。。。

同事们都看我跟两个老板很好很熟,不过还好的是起码没人觉得我是马屁精,跟屁虫。当我接触到你的时候,我很开心。或许在朋友面前,我是真的,希望是这样。

你跟别的DJ不一样。看你的blog变成我的习惯,your passion and yr real make me feel there is this energy to move on.丽梅,你要加油!!你的努力,我们都看得到。加油!加油!加油!:)

10cationitot03 said...

嗨丽梅!

Max好可爱!~咦,你打算把头发流长了吗?

Germaine said...

哈哈。。
我已有上网便会风雨不改的support your blog..so keep writing [=
write blog doesnt mean not professional what..

[=

Ah Tom said...

For those who missed the touching story Wenhong related on Valentine's Day,here is it..

http://sg.geocities.com/grapewall/story.mp3

*Note: tissue needed.