Sunday, March 9, 2008

离开新加坡的一天




昨天我的朋友在他们的家乡麻坡摆酒宴清。我之前答应一定会出席,于是大概预算时间后,我在早上9点出发。没想到一到大士关卡,一点车龙都没有,但警员和警犬倒是在场严密把关,毫不松懈。

这次是我第一次,独自一个人开着车到麻坡。虽然路程有点远,但我是非常享受的,难得一次走在景色翠绿的南北大道。可能一路上听着许冠杰和BEYOND的歌曲,不经意加快了车速,愉悦的心情不在话下。。结果我竟然比预计的时间快抵达了麻坡,结果让本该在预定时间接我的朋友,措手不及,哈哈!

除了出席这位本来是听众,后变成朋友的喜筵外,也到了另外一位听众兼朋友家去看他刚出生不久的BABY,好可爱。我忍不住抱了她来“玩”,哈哈!有时候,虽然不是出远门度假,但偶尔离开新加坡这一个繁华都市到一个较乡土的地方,感觉是心旷神怡的。

如果压力大时,未必要“逃”到很远的地方,邻国或我国较郊外的林厝港,麻是不错的,至少我今早感觉似有充了点电。。。适当的“抽离”是必要的。

差点忘了。。。恭喜阿鹏、静嘉,当然还有刚升级当爸爸和妈妈的阿祥和佩玲。。恭喜!恭喜!

8 comments:

superwoman said...

limei... wen hong is from muar right?? married him la.. then everytime u can go there, no need wait got dinner then go... hee hee...guys.. agree wit me...??

ren said...

think wen hong is not from muar.

Li Mei, should be the woodlands checkpoint that is jammed right? tuas normally don't because need to pay right?

Wow, you know the road/way to muar, very clever ar, not scared mi2 lu4 ??

anyone know what is datang? :P

superwoman said...

ops... sorry... i think he is from kluang not muar....

if im not wrong, datang means 'coming'

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
ren said...

ic,thanks superwoman

superwoman said...

ren, u r welcome...

ren said...

Li Mei, think you better not click on the akinogal "see here"...most likely is virus.

superwoman said...

ops... yesterday i did click on it.... but lucky nothing happen...