Sunday, January 13, 2008

2008 的 忙与盲


江坚文说我写部落格是快的咯,单单去年2007,若我没记错,我是下半年才开始有部落格的,但我写的速度是快和多的咯,哈哈哈!就像现在,我昨晚10。19pm时才刚写了一则,现在又来下一则了。。不过老实说,若不是有部落格抒发一下,看看大家的留言鼓励,我可能早就憋爆了,哈哈哈!

其实锁定在我的blog,你会开始洞悉出我的真性子。。我是个坦荡荡、说话直接的人,除非我觉得对方不值得我多说,要不我是会和你“直来直往”的。。2007年,我过得非常忙碌,几乎天天在工作,不是在电台就是在马场,要不然就是接show,搞到自己其实很累。。本以为今天会是个休息天,但昨晚我又接到一个活动主持,结果。。 唉。这时,你们定会说。。那暂时停下来啊?。。但真的是手停口停。。我要集合各方的收入才能应付每月开支。。所以别再误以为所有的DJ都是高薪过活的,哈哈哈!


可能是最近发生的事多少的影响吧,我本来就有点“逃避”的个性现在好像有“恶化”的现象,这时我脑海又浮现MC的样子,真的你若在,那该有多好。。记得前阵子我跟你提及有关我在学“RACECALL"
表现总是差强人意的事,甚至被“某某人”讽刺我没“天分”而开始气馁时,你给了我很多鼓励和建议。你常常都会“刻意”地以“惊讶”的方式说:"你已经很不错了leh,是我,我就做不到..."来加强我的自信心,现在我好像是在“孤军作战”。。怎么办?。。唉怎么又想起你。。。

哎呀,时间到了,要工作了。。再聊。。

15 comments:

ren said...

hi Li Mei,

I just finished writing 1 comment and saw what you wrote...

I understand how you feel....again, what's was what i am real sad when mc left because ppl will not like mc who is a good listener, etc...i am like you (character...soft hearted, frank, simple, sincere and true to ppl, etc...), but ppl around me will just know how to scold and say me and don't give me encouragement (they don't understand ...)....they will say is my fault, what's so difficult and why can't i do it, i am too sensitive....:(....so now i kept everything to myself...

sorry, i don't know why i just couldn't help but say so much here...

Li Mei, i really enjoy reading your postings but hope you can post at least everyday haha me greedy right because you are a sincere and frank person. :)

ren said...

Jia You! at least you are better than me, you have your own stengths and you can do it! there are a lot of things you are so much better...you are not timid and able to do so many "jobs"....Jia You! JIA YOU!!

wen0607 said...

Li Mei,

我和讚同你所說的
其實有個屬于自己的部落格
可以在自己的部落格寫下你的感受
把不愉快的事都寫出來
心理會好過一點~

本人有時也會遇到不如意的事
把不愉快的都寫在自己的部落
讓大家了解自己心裡在想什麼
順便也可以跟大家分享~
別把不開心的事憋在心理
我們身為你的部落格支持者也很樂意看和讀你所寫的感受和感言等.....

Li Mei, 別想太多了﹗

週末愉快﹗﹗

yanyan said...

Dear Li Mei...

you r just u... ppl who like u will b'cause of the way u r.. u r as good as others.. Wen Hong is good.. but u also hv your positive a good side right.. so jia you jia you... i'll always support you..

btw, do you know what i don't used read blog or blog? but after reaing yours... i start to hv a blog on my own.. like wat you say.. blog is another way to let ourself out when we need it or when we don't know how to pass a msg or talk to other person...

leong said...

丽梅,
你不是孤军作战的,你还有一大班支持你的听众,你的家人与好友!
虽然MC KING走了,是有点难过与遗憾,但别气馁,你要加油哦!



~支持你的听众上~

iN tHe BlOg said...

丽梅,

很久以前我也曾写过一篇文章“忙于盲"给报馆。。。可是,随着年纪一年一年的长大,我现在看开很多了。

你真的要勇敢的站起来,这只是一个过渡期。MC 也不希望你这样恶化下去的。你一走来不容易,一点都不简单。可是,就因为现在这样而放弃,不能坚持恶化下去,值得吗?都熬了这么久了,就站起来走完它。曾听过一个艺人说过“可以难过,不过不能难过太久”。。。

真的,人本来就不容易做。每个人都在学着做人。当你现在不开心时,最少你还有Thomas和一班关心跟爱你的好朋友和家人。心如果真的很烦可以找他们,不是吗?如果一直握住一个石头,而不放下的话,又怎么能拿起别的石头呢?

你绝不是孤独的。把脚步停下来,回头看,其实你是幸福的。别让走的人不放心,你一定要振作起来,知道吗?

iN tHe BlOg said...
This comment has been removed by the author.
iN tHe BlOg said...

丽梅,

我也是一个很直率的人,有话就说的。 hope that my words are not too harsh. 这些话都是我身旁跟我不亲的人骂醒我的。。以一个听众,以一个不是很close 的朋友或陌生人。。。我不懂怎么帮你,really hope u can recover. 不管我们每一个怎么劝你,最后最重要的还是要靠你自己,只有你自己才能叫你自己振作起来。加油吧!! 你一定能做到的。

Unknown said...

Limei, jiayou!!=) Your radio show got improve ah, more enjoyable now.Take care and take it easy in terms of your mood adjustments =))

Supreme said...

limei,
u power la!!!!!!!!!

Ah Tom said...

Limei,don't be disheartened that Wenhong grab more attention than you.Without you,he can't display his 'powers' also..You know,when you are on leave, his prog is more dull.And when he's not around, your prog is less witty,though its still fun cos you don't mind laughing at yourself.It is your willingness to be the 'clown' beside him that makes this prog works.The listeners will appreciate your role.

Shirley said...

Hi,

Finally can access le....

After read your past days blog....can see that you missed MC veri much.

Life still has to move on...

Jia You li mei....

Nemo said...

Hi Li Mei,

Each of us have our own strength & weakness but as long we have done our best we dun have to bother what ppl think. Also, whether ppl like or dislike us, we still carry on our things as long we know we are doing right thing and didn't harm anyone. Limei, u are doing great in whatever you are doing in terms of ur career or towards friends... so continue what & who u are... jia you! U r juz great!

Nemo said...

Ren,

Though I duno u but no matter how ur friends dun understand u, u dun feel sad coz every one of us have strength & weakness... juz remember u muz hv good confidence in urself, give encouragement to urself, ur weakness will become ur strength one day... u too muz jia you! If ur friends scold u juz take it as a learning process & prove them wrong... Jia you!

ren said...

Hi nemo, thanks! :)