Wednesday, January 9, 2008

人在做,天在看

MC走了,我除了不由自主地不停地浏览他的网站外,也到了众多艺人朋友的网站去看,为的只是希望从别人那里知道更多我“错过”的MC点滴。。

无权怪责,也没有所谓对错,我只是无法理解因为“敏感”而不让我采访的MC”朋友”,我也无法理解因“怕冲”而不能送MC最后一程的人。。而他们还是MC生前曾跟我提过是他的CLOSE FRIENDS的人。。??

MC一直都很疼惜我这个朋友,他为了表示支持,常锁定我的节目。每次我做到气馁时,他都会给我加油打气。。老实说,我本来也很“抗拒”不想做这个特辑,参杂许多情绪。但后来在最后一分钟,我怕我后悔还是决定做,那是因为我希望全1003的听众都能记得MC,虽然他不曾在我们这里上班,可是每每他SMS进来,我都会告诉听众们。。大家都把MC当作一份子看。其实MC除了支持我的节目外,他三个星期前还介绍商家给我们台。就连他最新灌录的贺年歌曲,他也特地打给我说给我们台首播。。我们不仅曾经是工作伙伴,我们也是感情深厚的私交友。

D妹妹,你坚持的“资格”之说,我没异议,还是那句老话,逝者已矣。。我想我们都是想尽一份追悼MC的心意,我也不需要任何人认同我是不是“最有资格”的,我凭的只是对MC的爱。。

14 comments:

Unknown said...

只要自己知道是对的.就不要在意人家怎么看.如你所说的"人在做,天在看"
只有老天知道谁是真心,谁是假意.

这句话"越描越黑"是有道理的.
所以丽梅,加油! 一切尽在不言中

Unknown said...

Who has the right to the the special program is not the issues... I think who has the heart is more important... I miss you program dedicated to MC due to work but I know that the program is done with the "HEART". Because that is the spirit of your station. Mang thanks for the wanderful morning becuase of you and WH.

Nemo said...

U did a great work on the program delicated to MC! Dun bother about those who likes to give comments by mouth only. What they are thinking or do we dun know, only God knows... juz like what u said "ren zai zhuo tian zai kan".

MC will understands and he knows what is going on... As usual he is always look out for you & guide you along... Li Mei, jia you! U are MC's best friends forever!

Nemo said...

Li Mei,

Did u happen to read about this "sick" guy by the name Lee on MC blog? I am very upset & angry for what Lee had done on his comments! Really dun understand why this chap wrote such nasty stuff???

Angel said...

Li Min

Don't bother what other comment on other blog. As long as we don't betray our conscience I think you & Wen Hong had done a great job to remember such a best friend-MC King

May all the goods fortune be blessed to you & Wen Hong, Thomas & Chow Chu Ming for doing a good deed.

Supreme said...

Aiya, dun care what people think lah.. all the so called CELEBRITIES..some fake some real. dun care lah.. come come we all go for some durians!!!!!! huat ar!!!!

懒人世界... said...

这几天我不断的在看你们的BLOG... 希望可以看到更多MC的消息... 今天我又上来了...看到了你这两天写的BLOG,我的眼泪却情不自禁的流了... MC是我很喜欢的一个搞笑艺人... 虽然我一直都在MALAYSIA.. 但我还是很喜欢他... 那天早上听到你在电台说要去给MC"送机"...我却有种说不出来的喜悦.. 因为MC将去到另外一个美丽的世界... 希望MC的家人朋友都能继续的快乐...就像MC那么的乐天派...

Joey said...

丽梅, Mc King 永远都在你和我们的身边。勇敢的站起来吧。以下是我的blog;http://www.joeyrainbow.blogspot.com/

丽梅,加油!

Supreme said...

limei..we are all so sad, but really this can cheer us up and esp for u, im sure if u see this, u sure can laugh again and again and again

http://soapbox.msn.com/video.aspx?from=msnvideo&showPlaylist=true&playlist=videoByUuids:uuids:72fd5a4e-eaa3-4517-a695-8509a274c000

so nice and touching

pprong84 said...

麗梅,加油!
對我們重要的人,即使離開了,他的精神永遠都會留在我們的生命裏。
別人說什麽,不理會。這樣才能顯出你的大方,而也強顯他人的言論是幼稚小氣的。

iN tHe BlOg said...

It's the heart that counts. Who do this little program is the same. MC will happy as well, when he leave, there is still so many friends n ppl with him. :)

Kelvin T said...

Hi Limei,
dun get too upset on this. there are a lot of celebrities who are fake, as long as u do it with your heart, God or Buddha will know.

kel

Domonka's secret world said...

Limei,

from the program which you have done for MC, let us listerner from 1003 to know him better.

Honestly i did not watch local show a long time liao. But from your program, i always receive news of MC and Thomas. this make us know them better than watching TV program.

Knowing MC since young (from TV), I think this few years then i know him better. Your program on MC really a good one as he have all along been in this big family.

Li Mei, dont bother what the other ppl say as long as you know for who and why u want to do this? it is enough and i believe that we will support you all the way.

Take care and get enough rest.

Unknown said...

有些事总不是那么容易释怀的!
不信???请看看 MC King 本人在28/03/2007 部落格所写的吧!

“除了演戏;广播对我来说是一份陌生又熟悉的工作,一个从小到大都想做的一份工作;一份离开了四年多的工作。

机缘巧合之下,我又有机会当上“播音人”了,虽然是以“嘉宾”身份亮声,不过已经是感恩万分。谢谢国贤;谢谢梅子。

那天值班收到一份听众的传真,说我当年干嘛“不道而别”,害她“望穿秋水”。哈哈,我只能说,在下当年也是莫名的;因为高层在我关“米高封”的时候就叫我到“她”的办公室,闲聊几句;然后就说:“你对我台的服务就到今天结束,谢谢你一路来的帮忙,不过我们还是很高兴如果你有空偶尔可以来帮忙一下。”

就这样,我“离开”了。”

对于当初那么赶尽杀绝的女老板,又怎么会让她属下的 DJ 制作 MC King 去世特辑呢?
真是天大的笑话!哈哈哈。。。。。。