Saturday, January 12, 2008

友谊万岁!


今天和坚文、克敏、小猪在DJ ROOM 聊天,大家天南地北地聊,我突然很庆幸我有这班好同事。不管我们任何一人有事,需要帮忙。。这些同事都是义不容辞的。要“隆重”CREDIT MENTION-黄文鸿、江坚文、赖婉丽。谢谢坚文、婉丽特地下去MC的WAKE帮忙我做访问,文鸿。。谢谢他,不说太多,因为他最近太红了,哈哈哈!也谢谢其他同事的体恤、谅解和慰问。。套句话,1003就是不一样,哈哈!

最近发生的事,让我和周遭的朋友关系变得更加密切。就拿陈丽贞来说吧,MC出殡后的隔天,她就打给我聊天慰问。。我要说的是,真的很感激这些朋友,永远地都在包容我,因为很多时候,都是他们打给我的。自从加入1003后,又逢我值早班,我就没了夜生活。加上我除了电台,还兼职马场工作,几乎都把时间奉献给工作。而我一有空档时,都把剩余的时间给了家人和自己休息,而忽略了常给这些好友聚面的时间。。MC就是我其中的遗憾,对不起。。

其实我还有一位好朋友,他就是杨光。对不起,那天在MC的WAKE,因为得帮忙,所以没有跟你多聊。我要谢谢你,如同MC一样,常关照我、帮助我。我没忘记我们在KL吃苦的日子,我没说,并不代表我不在乎。希望你一切顺心、身体健康。我会找你的。。

阿龙,你曾是我、MC、THOMAS,我们的好朋友。。记得多年前,我们常窝在一起分享心事,无所不谈。。现在却形同陌路人。很遗憾地,我已不记得我们从什么时候开始变“陌生”,那天在MC的WAKE向你要电话,却被你突然地“回拒”而愣了一下。虽然如此,我仍由衷祝福你,健康、快乐。。你永远是我在乎的朋友,不管你怎么想。。

在MC的WAKE,终于看到久违的裕香和莉冰,别来无恙。在丽贞车上跟大家畅所欲言,我是享受的。。我们定会再聚,一起去CLUBBING OK,美女们,哈哈!

多谢MC的广结人缘,才让我们这些老友再聚。。纵然这不是我们想要的“场合”。。

这次的事件也让我体会了一些事,谢谢阿亦(台湾)纵然远在国外,也频频打给我慰问。。反观一些我一直很疼爱的人,却在这时候失去踪影。。

2008 年,我会好好分配我的时间再跟大家聚首。。记得我们有约哦!

PS : 谢谢所有SMS慰问我的圈内外的朋友,我应该都有回复你们,若没,抱歉,可能是hp频频没电,加上那几天实在太“混乱”了,我指的是情绪。。

还有,谢谢国贤。。A..怎么总觉得我是你的“黑市朋友”,哈哈!你可是我见得最频密的一个....

8 comments:

189person said...

我真的很羡慕你,有一斑好朋友,好同事。

wincentchua said...

sometime when friend is around, we dun cherish, but 1 day he/she is gone, then we will regret. we human is like that.......犯贱

ren said...

Li Mei, you are right. Previously always heard this "the one that helps you when you are in need may not be your best friends, surprisingly may be the one who is not close to you". I share your same feeling and totally agree because i experience this too.

When I need just listening ears and comfort and encouragment, best friends will say I may call them but when I call, they will not listen and "act busy" (can know from they "reaction" ...), at the end of the call, they will say "you can call me when you need help ok"...err...I believe and hurt many times until I decided not to call but I will still listen and help them when they need me. (and they did call me to ask for help). My character is the same as you. I am very happy for you to have so many good friends and colleagues. I am learning this "zhen1 xin1 but bu4 yong4 tao1 xin1" (I heard or read that kym made this comment but don't know how to balance."

I didnt leave comment for a few days but I did listen to morning programme and know you are feeling better.

I am happy that MC's mum is "strong" and many of you went to visit her. but is when the night falls or in the middle of the night that she will feel real sad and recalls many mc's memories. That is the "worst" moment when she will have and maybe his brother too.

wen0607 said...

Li Mei, you are so lucky to have so many lovely and helpful friends beside you~

Supreme said...

limei, enjoy the weekend..
sian ar sian!!!!!!!!!

sengkang said...

人生一定要有的8個朋友:
1.推手
2.支柱
3.同好
4.夥伴
5.中介
6.開心果
7.開路者
8.導師

你的朋友可能在需要意見時前來拜訪,撥出時間聆聽他們的話,提供指引。多加留意可以幫助他們達成目標的機會,並提供他們相關訊息。

如果你的朋友陷入兩難,你必須幫助他們更清楚地思考每一種可能,並從中找出最佳決定。

幫助朋友釐清重大決策的利弊得失,他們可能在過去曾經向你求助,所以對你十分信任。

當你的朋友作出重要決定而獲致成功時,找些方法為他們慶祝,他們會重視這份表揚。

與朋友分享你的願景,可以激勵他們思考自己的夢想。

iN tHe BlOg said...

丽梅,
身旁难得有好朋友。不关是好朋友或身旁的亲人,能再今生做朋友是一种缘分,都要珍惜。有朋友曾告诉我 "is never too late to realise it but it is too late when you don't even know it."

人生是一个得失的过程,有得必有失,不能尽善尽美但能无愧于心就好了。丽梅,你很尽力了。在人生的过程就是有一些很好的朋友一路陪着你,有的只能陪你走一段路因为脚步跟不上了、有的只到了半路就离开因为走的路不一样,而有的会陪你走完全程。只要记住身旁曾陪着你走过这段路,当他们跌倒时你也曾伸手扶他们一把就好了。朋友不就是这样嘛。

记住,珍惜,拥有,分享,忘记和欢笑就是和朋友之间的微妙关系。记住朋友的好、珍惜一起的苦于乐、拥有的这段友情、分享那时快乐的时光、忘记曾争吵过和那时无理头的欢乐。

Anonymous said...

Why must we wait until something happen, then we will realise to treasure our friends. I have 2 primary schl best friends. Recently he ask us out for cny celebration for makan, clubbing,ktv etc... so my other friend agree without saying, 'aiya need to spend money again'. This is the first time I seen her so steady. Then she tell me, because of mc passed away, we should meet often rather then dun meet, cos we dun knw wat will happen to us the next day. :)