Wednesday, January 23, 2008

万众期待、精彩呈现


电视剧“缘之烩”昨晚开始播出,由于约了SAM录节目,我尽力地在九点前把它搞定。可是因为得载SAM回家,加上我又住得远,最后SAM叫我到她家去,以免错过MC的部分。

看着电视里的MC,我脑里不断浮现他在那次跟我吃饭时,说他当时拍这部戏和“新加坡屋顶下”的趣事。他那“滔滔不绝”的模样,是多么“清晰”的一个画面,但现在却物是人非。。

MC的孝顺就如初明说的,是“四十八孝”。听AUNT告诉我有关MC对她的孝心,我是感动的。。这些我虽懂。。但更多的,都是在他死后,让我不禁对MC肃然起敬。。坦白说,我都做不到他的三分之一。

由于要工作,我无法每天锁定在这出戏,所以大家“帮忙”我看好吗?再来告诉我。。。谢谢

MC,我多希望这是一场梦。。多希望你能坐在我面前继续跟我聊天,就算在梦里,始终盼不到。。

15 comments:

iN tHe BlOg said...

limei,

no problem. Will tell you the update. :)

Ly said...

LiMei. I have the same feeling as you when I watch the show yesterday... just can't imagine he's already gone.. but just felt that QuanYiFong is correct (as written in her blog)
这世上有很多事情与记忆都须要 Delete!有智慧的人保留快乐,忘记悲伤!
从今而后只能怀念 , 不能思念 , 每当想起不再落泪 , 大步向前走人人都希望新的
一年会更好

I'm sure those who have left will like us to be as such too.

Supreme said...

hmm, last nite i saw the drama for awhile.. this is the 1st time i seen MC had so much airtime in a drama.. very good role.. alot of potential..
what a waste, his career is deft on the rise

ahGui said...

其实他的戏不多,但比起以前的,是多很多。
大家一定会喜欢他的这个角色。
也请大家一起期待他的“新加坡屋顶下”。

丽梅姐,
大家都希望这是个梦,如果真是个梦,大家快醒醒吧!someone wake me up pls?

如果你错过了他的戏,可以向我拿。

Esther said...

丽梅姐好!:D

你可以在mobTV看啊!或者就叫阿栋教你怎样用facebook.因为有一个application(RecordTV)能让你录新加坡的电视节目!

;)

Germaine said...

yepps..
u can try to record on recordtv.com (:

Nancy6721 said...

limei ah limei,

get over the sorrow quickly, otherwise it's difficult to continue with your life. When I listen to 1003 in the morning, at times I just wonder are you laughing from the bottom of your heart or are you just pretending. It must be painful.

If you continue to be in a sad mood, how are you going to face your aunt ?? You are suppose to help MC King to take care of his mother and make her happy.

Look around you, you still have so many good friends and colleagues around you. I really wish Wen Hong could talk you thru'. He seems to be a very good "da ge".

Life must go on my dear ....

Shirley said...

丽梅,如果没空看“缘之烩" , 可以录起啊!

At least, you can keep a copy of MC last drama show.....

ren said...
This comment has been removed by the author.
ren said...

Li Mei, heard you and wenhong went to see house.

What type of house is it? How much is that? and what is the address?

I wanted to buy a house in jb but worried wrong buy. but hor how long can s'pore stay in jb?

meinu said...

nancy6721,
你想太多了,我并不是你说的那样。。没错,MC我每天都会想到,因为从我的车、我用的EVERYDAY CARD(是他推荐我申请的)、我拍戏、做节目。。都会很自然地想到他。但我并不会像你所说的“走不出去”。。对他的思念,我天天都有,但不会把悲伤一直带着。。因为我身边还有很多我要关心的。请放心,我还是我,你只是从部落格看到较感性部分的我。。谢谢关心

ren said...

Li Mei, i really serious about buying a house in jb and stay there. i want a quiet and simple life. Hope you can provide me with the answers i asked in the comment above. Thanks in advance. hehe

ren said...

I saw mc tablet in the temple the other day. He will be in that temple after 49 days?

meinu said...

ren,
dun wori..we will soon intro to you on air..just stay tune..

ya me went to visit MC just now..is in a temple. :)

iN tHe BlOg said...

Limei,

dunno if you have watch yesterday show. yesterday no much of MC scene, only one small portion when Michelle was goin to be promoted. She invited her whole family to the Chinese Restaurant for a treat. MC and Pan Shu Qing was there, then MC acts very xiao nan ren, talks abit. Ya that's all. Not much lol